Avatar billede zoom Praktikant
16. marts 2002 - 16:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fotos fra film i Pinnacle Studio ver.7

Jeg har brugt mit JVC 357DV til at tage nogle still fotos. Hvordan gør jeg når jeg vil have disse gemt som billeder og have dem "ud" fra det stykke film som jeg har "Captured" ?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
18. marts 2002 - 10:08 #1
Du eksporterer billedet/den enkelte frame fra din film som bmp, targa, tif eller et andet billedformat
Avatar billede cgleerup Nybegynder
18. marts 2002 - 10:09 #2
For lige at tilføje, så har du sandsynligvis mulighed for at vælge imellem interlaced og interpolated, her vil du sandsynligvis ved at prøve dig frem, opdage at du skal bruge interpolated, grundet problemer med at eksportere a og b frames
Avatar billede zoom Praktikant
18. marts 2002 - 12:16 #3
Jag fandt ud af det
thankz, har du selv dette software og kamera ?
Har du evt forslag til hvordan jeg forbedre kvaliteten på min Wndows Media filer, jeg er nybegynder med video film til nettet og har ikke helt fundet de rigtige indstilninger når jeg "encoder filmene" problemet er ofte at jeg syntes de bliver for mørke det gælder i øvrigt også still fotos men dem
kan jo manipulere lidt med i Illustrator bagefter.
Zoom
Avatar billede cgleerup Nybegynder
18. marts 2002 - 13:01 #4
Illustrator ? - mener du ikke photoshop, det er billedbehandlingsprogrammet, det andet er mere et objeckt orienteret tegneprogram.

Med hensyn til encodning, så er mpeg1, 360x288 med 12,5 frames i sek. ved en bitrate på imellem 800 og 1500 ganske præsentabelt. Ellers kan du jo vælge et streaming format
Avatar billede zoom Praktikant
18. marts 2002 - 19:16 #5
Jo photoshop selvfølgelig, men du kan nu også anvende Illustrator til at gøre det klart til web, her kan du lege med lyset og antal farve også.

Ved du hvordan man får vist filmen i en bestemt tabel celle ? Og ved du hvordan man undgår windows media-knapperne og div. grafik omkring filmen ?

Hvorfor åbner windows 98 ikke Windows Media... er det ikke indbygget før 2000 og XP? Har selv XP ? Hvilken media format skal man anvende for at flest mulige kan åbne det?

Du skal nok få alle pointsne :-)
Zoom