Avatar billede morten_b Nybegynder
06. juni 2000 - 09:42 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Fusker-database

Jeg nægter at tro at jeg er den eneste der er mere end almindeligt træt af alle de fuskere der, helt åbenlyst, huserer her på www.eksperten.dk!

Administratorene gør tydeligvis ingenting - så derfor må vi jo gøre noget selv!

Jeg har derfor oprettet en slags database hvor jeg skriver alle ned som helt tydeligt fusker. Denne vil jeg så tilbyde at sende ud til alle der ønsker det, inkl. admins når de engang vågner!

Derfor: Skriv en mail til mig - eller skriv her hvis du har fundet en fusker!

Jeg skal bruge følgende:
1. Fuskerens navn
2. Nogle af hans alias'er
3. Dit navn
4. Spm. id'er på de steder du mener vedkommende har fusket.
5. Din mail-adresse hvis du ønsker at modtage listen - den er lavet i Excel som de fleste burde kunne læse...

Lad kampen mod fuskerne begynde!
Avatar billede haldesign Nybegynder
06. juni 2000 - 09:56 #1
Jeg har sendt et forslag på mailen...
Om at du kan lave din liste på nettet - på min server!

Tjek den lige...

- Anders
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. juni 2000 - 10:08 #2
Fuskere er en slem ting - udmærket de kommer lidt frem. Men de kan jo overleve ved at
skifte identitet, når de ved, at de er på listen. Jeg kom engang med et forslag til en
individuel og privat blacklisting. Dvs. jeg ville kunne sætte en person på min egen
liste, og så aldrig mere modtage email med nye spørgsmål, og jeg ville kunne se
vedkommendes navn med rødt. Det var bare et forslag, men fordelen er at de berørte ikke
ved det sker - de vil blot opleve eksperten mere stille. Og vil ikke straks skifte
identitet. Om admin har snuppet ideen vides ikke.
Avatar billede morten_b Nybegynder
06. juni 2000 - 10:13 #3
Hvis dem der står på listen, opretter nyt navn må de enten opgive alle deres point eller på en eller anden måde overføre dem til deres nye. Hvis de prøver at overføre dem vil de i mange tilfælde blive snuppet igen. Listen kan ikke forhindre at folk fusker, men den kan gøre det mere besværligt for dem der gør!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. juni 2000 - 10:18 #4
Såmænd - jeg har min egen lille liste, men jeg kan ikke helt huske hvem der er fuskere, og hvem der
bare er tidsspildere. Så jeg beholder den selv. Det er bare ærgerligt, at jeg sommetider glemmer at
kigge på den ;-((
Avatar billede morten_b Nybegynder
06. juni 2000 - 10:27 #5
Kig den igennem og send fuskerne til mig - så er der også andre der kan få glæde af den.
Avatar billede prodic Mester
06. juni 2000 - 14:49 #6
hmm, jeg sider her og bliver lidt bange for at det gode initiativ godt kan misbruges af folk, der på en eller anden vis har fået et vis legmes del i klemme. Det kan ske ret hurtigt her på eksperten, hvor folk lyncher hinanden uden at tjekke deres baggrundsinformationer.

Kan da personligt huske et par situationer, hvor jeg er blevet blandet ind i noget slemt(ikke point-swapping) men nogle heftige diskussioner hvor folk ikke lytter til hvad man igrunden siger.

Med det i baghovedet, kunne jeg godt tænke mig at vide om alle kan komme på den liste. Og hvad kravet er for at komme på listen. Hvem er dommere - og hvem har den dømmende magt. Er det os selv der skal være dommere? eller ham der sidder på listen?(har lavet den)
Avatar billede haldesign Nybegynder
06. juni 2000 - 15:07 #7
Kunne man ikke forestille sig at man lavede det sådan at folk her fra eksperten kunne gå ind på en side og skrive hvis en bruger er en fusker. Hvis jeg skrev at "prodic" (eks) var en fusker registrerede den min "stemme", og jeg var så udelukket fra at "stemme" mere på "prodic". Så kunne man lave det sådan at hvis en person fik mere end 3-4 stemmer kom han på en liste som kunne ses af alle.
Dem som har afgivet stemme, skulle dog stadig have mulighed at at skrive indlæg.

Hvis vi kan finde en god løsning på dette problem kan jeg godt lave systemet og smække det op på nettet...

Hvad siger I?

- Anders
Avatar billede morten_b Nybegynder
06. juni 2000 - 15:13 #8
Ikke fordi jeg vil sidde på al magten, men jeg tror altså at det er bedre hvis der er én person der overvåger den - eventuel kunne vi være 2 (hvis en var på ferie el. lignende). Hvis man lavede en stemmeseddel kunne man bare oprette flere id'er og stemme med dem og så var vi lige vidt!

Anders -> Lad os holde os til det først planlagte i hvert fald i starten - jeg har svaret på din mail...

Prodic -> Jeg skrev netop at man skulle opgive sit eget navn/id + eksempler på hvorfor den man anmelder er en fusker - jeg/vi ville selvfølgelig tjekke disse så man undgår hævntogter og falske anmeldelser.
Avatar billede mpj Nybegynder
06. juni 2000 - 16:36 #9
kunne man så ikke lve det med ipadresser???

Der er nok nogen der har en fast ip!
Så kunne man lige checkke??????
Avatar billede haldesign Nybegynder
06. juni 2000 - 16:53 #10
-> mpj
Det er langt fra alle der har fast ip-nr, så det er ikke det bedste!

- Anders
Avatar billede prodic Mester
06. juni 2000 - 16:54 #11
morten_b : det vil i mine øjen ikkke sikre at uskyldige personer, kan blive lynchet. Og der er selvfølgelig personer hvor svindlen er åbenlys, men er det som med dødsstraf, der ryger et par uskyldige på vejne af de skyldige.

Vil bare sikre at systemet bliver retfærdigt, og man ikke bliver "kendt" som en fusker, pga en misforståelse!
Avatar billede mpj Nybegynder
06. juni 2000 - 16:57 #12
neeeej det ved jeg!

Men man kan da bare indsætte det!

Så er man da sikker når det er???
Avatar billede web-devloper Nybegynder
07. juni 2000 - 14:21 #13
Avatar billede morten_b Nybegynder
07. juni 2000 - 14:34 #14
web-devloper -> han er allerede på listen (og har tilstået http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=18705 )
Avatar billede prodic Mester
07. juni 2000 - 14:46 #15
en undskyldning er da ikke en tilståelse!

han skal skrive det højt og larmende, og indrømme hvilke spørgsmål han selv har oprettet og besvaret, incl med andre aliaser.

Kun min mening
Avatar billede mpj Nybegynder
07. juni 2000 - 14:47 #16
prodic>>

JEPPER!
Avatar billede morten_b Nybegynder
07. juni 2000 - 15:00 #17
Well, sig det til ham... :-)
Avatar billede prodic Mester
07. juni 2000 - 15:19 #18
han har da lige lavet et spørgsmål, der kunne han jo passende lave et tilsvarende og indrømme. Confess my Son. 10 Hil Maria ville være godt nok i den katolske kirke. Godt jeg ikke er katolik.
Avatar billede stingbat Nybegynder
10. juni 2000 - 22:31 #19
Mens i er igang med at oprimse alle fuskerne, kunne i så ikke oprette dem i min ny-lavede fuskerdatabase, som jeg bestemte mig for at lave idag...! Så her er den - brug den hvis i har lyst... det er jo det den er lavet for:
http://www.stingbat.dk/fusker.asp

// Stingbat
Avatar billede prodic Mester
11. juni 2000 - 13:33 #20
meget fint med sådan en DB, men skulle vi ikke blive enige om hvad man ikke må for at kommme i DB. Bare for at have lidt styr på sagerne. Så det ikke bliver en personlig vendatta, og så skriver jeg bare ham jeg ikke kan lide i DB.
Avatar billede morten_b Nybegynder
21. juni 2000 - 13:28 #21
Fuskerdatabasen er desværre blevet droppet da folkene bag www.eksperten.dk var imod ideen.

De kendte til problemet med de mange fuskere, men ville hellere løse det selv. Anders (haldesign) og jeg blev enige om at vi ikke kan lave noget ordentlig uden accept/medvirken fra www.eksperten.dk og har derfor skrinlagt projektet. Vi håber at den nye version af www.eksperten.dk (når den engang kommer) vil kunne tage sig problemet, da det ellers bare vil vokse sig større og større.
Avatar billede haldesign Nybegynder
21. juni 2000 - 18:24 #22
JA!!

Haha

- Anders