Avatar billede netsjov Nybegynder
05. juni 2000 - 12:49 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

asp på linux

Er der nugle der kender en god asp server til Linux?
Avatar billede steffen Nybegynder
05. juni 2000 - 13:18 #1
Der er kun den samme, som vist iøvrigt udemærket kan klassificeres som god:

http://www.chilisoft.net/

Sådan er det.
Avatar billede ripper109 Nybegynder
07. juni 2000 - 19:38 #2
Der findes et projekt under Apache. Det er et eller andet Apache/Perl modul som skulle kunne oversætte ASP til PERL.
Den er vist kun på forsøgsstadiet, men det kunne måske blive et alternativ
Avatar billede netsjov Nybegynder
07. juni 2000 - 19:48 #3
Har prøvet det, virker ikke særlig godt
Avatar billede steffen Nybegynder
07. juni 2000 - 19:51 #4
netsjov: Kan du give et par eksempler på de værste problemer?

Det er oplagt, den ikke kan arbejde med access filer lokalt i biblioteker, som fx IIS - men derudover, er der da problemer?
Avatar billede netsjov Nybegynder
07. juni 2000 - 21:26 #5
kan fx ikke oversætte sissions og cookies
Avatar billede steffen Nybegynder
07. juni 2000 - 22:52 #6
Jeg synes det lyder underligt, fx mener de selv:

Q) How close is the functionality of Chili!Soft ASP on Unix to that of Microsoft ASP on NT?

A) Chili!Soft ASP on Unix is syntactically equivalent to ASP on NT. With a very few small caveats (for example, Unix is case-sensitive, NT is not), your code is completely portable between NT and Unix. All of the intrinsic ASP objects, as well as ADO, the FileSystem object, and the BrowseCap component, are available on Unix. Return to Top

Det kunne være sjovt at se noget af den kode der ikke spiller på linux'en, hvis du ikke har noget imod at paste den her.
Avatar billede netsjov Nybegynder
08. juni 2000 - 13:31 #7
Jeg er ikke helt sikker på at vi forstår hinnanden, jeg har fundet er program som oversatte asp til php, programmet kørte i windows, og kan vist nok hentes på netcoders.dk
Avatar billede steffen Nybegynder
08. juni 2000 - 17:18 #8
ok, så chilisoft fungerer efter hinsigten?
Avatar billede netsjov Nybegynder
08. juni 2000 - 17:51 #9
det ved jeg ikke endnu
Avatar billede steffen Nybegynder
11. juni 2000 - 18:15 #10
*g* ok