Avatar billede holsted Nybegynder
14. marts 2002 - 11:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Optage fra lydkort

Jeg har programmet Soundforge og kunne godt tænke mig vide om det er muligt at optage lyd fra computerens lydkort, dvs. optage den lyd(effekter) computeren afspiller f.eks fra forskellige websider eller en webradio.
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
14. marts 2002 - 11:14 #1
selvfølgelig - Det skal du ændre i lydindstillinger inde i kontrolpanelset.
Hvis du har Creative SB Live! så skal du vælge at optage "What U Hear"
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
14. marts 2002 - 11:20 #2
men lydkortet skal selvfølgelig være istand til at optage 'fra sig selv'
Avatar billede holsted Nybegynder
14. marts 2002 - 11:26 #3
Hej bounce2002
Jeg har et "Creative SB Live! Basic" lydkort, men jeg har ikke mulighed for at skift til "What U Hear" i kontrolpanelet. Jeg gå ud fra at det er under "Sounds and multimedia" - "Audio" - "Sound Recording".
Hvad er der galt?
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
14. marts 2002 - 11:41 #4
Hmmm.. kan du KUN optage fra mikrofon??
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
14. marts 2002 - 11:43 #5
Du skal klikke på det store ikon ved til venstre..
Derefter indstillinger, optagelse. Der kan du så vælge at vise alle lyd-funktioner som kortet har
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
14. marts 2002 - 11:47 #6
- og derefter markere 'What U Hear'. Det kan dog hedde noget andet med de drivere du har fået med kortet
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
14. marts 2002 - 11:56 #7
Du kan se det her billede som jeg har uploadet.
Det viser hvad du skal vælge : www.brideonline.dk/sblive.jpg
Avatar billede holsted Nybegynder
14. marts 2002 - 14:06 #8
Meget fint nu virker det.
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
14. marts 2002 - 23:11 #9
takker for point :)