Avatar billede thulin.rm Nybegynder
14. marts 2002 - 07:48 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Redigering af TIF filer

Vores nye kopimaskine kan nu også scanne, hvis man f.eks scanner 30 sider fra selvføderen bliver alle 30 sider lagt i én TIF fil, hvis jeg åbner filen med ACDSEE 3.1, kan jeg bladre imellem alle siderne. Er der nogen der kan fortælle mig om denne type TIF filer ?
Jeg vil også meget gerne kunne redigerer i disse sider. Åbnes TIF filen med Picture Publisher eller Photoshop 6.0 få man kun den første side frem, den genkender ikke de resterende sider.
Hvordan kan jeg evt. selv lave ne sådan fil, hvis jeg har 20 jpeg/tif billeder som jeg gerne vil have i én fil ????
Avatar billede Himbear Nybegynder
14. marts 2002 - 08:06 #1
Hvis der er ikke er nogen der kan svare på det her, så prøv ovre i Programmer - Billedbehandling kategorien.

Jeg ved at der findes andre typer tif-filer, men hvad der er anderledes ved dem ved jeg ikke.
Avatar billede thulin.rm Nybegynder
14. marts 2002 - 08:07 #2
Jeg har fundet ud af at det er en TIF type G4
Avatar billede Himbear Nybegynder
14. marts 2002 - 08:22 #3
Jeg fandt også lidt.

TIFF is a tag-based file format designed to promote universal interchanges of digital image data. Because TIFF files do not have a single way to store image data, there are many versions of TIFF. LEADTOOLS supports the most common TIFF formats. The usual file extension is TIFF for single-image files, and MPT for multipage files (which can contain many images).  LEADTOOLS can read and write TIFF files that use RGB, CMYK, or YCbCr color space. LEADTOOLS can also read and write files with PackBits or JPEG compression.  LEADTOOLS can also read and write files with Lossless JPEG compression for 8, 12, and 16-bit grayscale and 24-bit color spacing.  LEAD supports the following bits per pixel, without regard for the color space: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 16, 24, 32.

Jeg tror at du kan konvertere filen med det her program.
http://www.leadtools.com/survey/eprintsurvey.asp
Avatar billede hemning Nybegynder
14. marts 2002 - 08:46 #4
Der er også noget værd at se på her:
http://www.cerious.com/manual45/tp45man-2854.html
Avatar billede hemning Nybegynder
14. marts 2002 - 08:48 #5
Her er der lige info om dit filformat:
http://weather.noaa.gov/fax/g4.html
Avatar billede hemning Nybegynder
14. marts 2002 - 08:53 #6
Avatar billede hemning Nybegynder
14. marts 2002 - 11:21 #7
Jeg takker for points :o) Jeg håber du kan bruge det.
Avatar billede Himbear Nybegynder
14. marts 2002 - 11:21 #8
Tak for point!