Avatar billede tipsen Nybegynder
13. marts 2002 - 15:59 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Latex tutorials og referencer

Som nævnt i den andet spørgsmål er jeg newbie til latex! Jeg har ledt efter nogle gode ressourcer på nettet, men har ikke rigtigt kunnet finde noget rigtigt noget udover www.ctan.org!

1. Kender du nogle gode ressourcer til latex på nettet?

2. Hvis man skulle kaste sig over en bog - hvad skulle det så være? (har læst "The Not So Short Introduction To Latex")
Avatar billede bromer Nybegynder
21. marts 2002 - 15:00 #1
Jah.. du kan søge på google.com, de har et helt tex library, og der burde være nok at kaste sig ud i. Spørgsmålet er om du skal læse mere, når du har læst "The not So short Introduction to Latex". Den giver dig rimelig meget viden. Jeg tror du ville lære mere af at sætte dig ned og rode med nogle packages som "fancy headers" etc, som kan være en smule generende til tiden. Hvis du vil have bøger så kan vi også klare det..

"The LaTeX Companion af Goossens, Mittelbach og Samarin...
"The TeX book" af the man himself Don. Kunth

/Rune
Avatar billede blondinen Nybegynder
30. marts 2002 - 20:59 #2
Hej Tipsen.

Du kan nok også få gavn af at kigge lidt i George Grätzers "Math into LaTeX". Især oversigterne over specialetegn/symboler bagerst er gode.

/blondinen :-)
Avatar billede bromer Nybegynder
09. april 2002 - 21:18 #3
Måske en ide at lukke spørgsmålet. Kan jo se på dine svar i kategorien at du vist ikke er tabt bag en vogn... :)

/Rune
Avatar billede tipsen Nybegynder
09. april 2002 - 23:11 #4
bromer: Det var lige så meget så andre kunne bruge det... - så længe kategorien er ny, er det godt at have en masse ressourcer i et spørgsmål!
Avatar billede atheist Nybegynder
05. januar 2007 - 11:40 #5
Jeg kan anbefale den der hedder "LaTeX for for fattere" det er en dansk intro til LaTeX der er et meget godt supplement til The not so short guide.