Avatar billede mc.lucifer Praktikant
12. marts 2002 - 14:38 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Webserver bliver Hacket

Jeg har altid været modstander af Firewall. Da jeg mener at man skal slappe af, da jeg ikke mener at nogen vil få noget som helst ud af at hacke en privat person, Men nu ser jeg at det her Ip 211.158.6.28 har prøvet at komme ind på min FTP. Dog fik de ikke lov da FTP´en ikke har givet lov.

Men hvad f..... gør man ved dette, Det er jo ikke fordi at siden virker synderlig reel, gider næsten ikke til at rode med Firewall´s osv osv, Kan man melde det IP til myndighederne eller vil de bare kigge på mig og sige NÅ!!

MC
Avatar billede xzxzx Nybegynder
12. marts 2002 - 14:55 #1
Tjek IP'ens udbyder på www.ripe.net , find så udbyderens hjemmeside der står en E-mail, hvis man er blevet hacket eller forsøgt af en af deres kunder. abuse@xxx.dk plejer at væe sådan noget ligende.

Mvh - Casper S
www.enter-s.dk
Avatar billede xzxzx Nybegynder
12. marts 2002 - 14:56 #2
Den helt præcise adresse:
http://www.ripe.net/perl/whois
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
12. marts 2002 - 14:57 #3
IP numre er jo dynamiske, så du er nødt til at kende tidspunket for hvornår episoden fandt sted... I realiteten kan du selv have det IP nummer lige nu...

Hvis du kender tidspunktet, kan du prøve at kontakte din ISP og spørge dem til råds...
Avatar billede thomashove Nybegynder
12. marts 2002 - 14:57 #4
tror ikke der er noget at gøre da det du har været udsat for sikkert har været et "Hacker-værktøj" der bare tonser fortløbende ipnumre igennem og tjekker om der er hul igennem. Disse værktøjer skifter typisk også ip nummer ofte så de ikke kan spores....
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
13. marts 2002 - 16:05 #5
takker