Avatar billede hanloven Mester
11. marts 2002 - 16:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

DV og Premier

Jeg undre mig en del over at jeg ikke kan epsportere mit DV video-projekt til en Mpeg eller avi fil. - Det har jeg altid kunnet når jeg kun bruger alm. analog capturet videofiler... - Er der en speciel fremgangsmåde for at få en færdig film-fil ud af det, eller er det nødvendigt at føre det tilbage til DV båndet igen... ??
- Vil være meget glad hvis nogen ku hjælpe :o)
Avatar billede mgade Nybegynder
11. marts 2002 - 19:00 #1
Nu har jeg den ikk' lige evd hånden: Men File/Save for Web/ skulle gerne kunne... Det kræver (som vist altid med Premiere) at du har en 3. party ting installeret, som ligger på CD-rommen. "Cleaner", så vidt jeg husker.
Avatar billede hanloven Mester
11. marts 2002 - 21:18 #2
Jeg har installeret Cleaner. Og har også prøvet at konvertere med det. Det kræver at jeg har QuickTime 4 installeret på maskinen. Det jeg er interesseret i, er at lave en VCD fil af videoen. Kan man på nogen måder gøre det med QuickTime ??? - Så vidt jeg ved er det vist MOV filer den laver....

Jeg har prøvet at konvertere med en Windows Media Plugin, også under File > Eksport timeline > Advanced windows media. Her er ikke mulighed for at konvertere til VCD og filen jeg får ud af det er en Web stream...

Billedet er sort (nøjagtigt som når jeg konvertere via file > Eksport timeline > Movie....) og lyden er lige til at trække ud i toilettet...
Avatar billede hanloven Mester
11. marts 2002 - 21:53 #3
Den dårlige lyd skyldes jo selvfølgelig den codec jeg bruger...

Jeg har fundet ud af at jeg heller ikke kan Exportere en frame.... - Jeg får kun et sort billede. Det virker som om at videoen vises som overlay.

Håber du kan (eller andre) kan hjælpe yderlige. :o)
Avatar billede cgleerup Nybegynder
12. marts 2002 - 11:16 #4
Hvis du har placeret videoen på videosporret i premiere burde det virke.
Prøv at vælge "eksporter" i filer og set compression til "uncompressed avi".
Det giver en ganske stor fil, men så ved du da om der er hul eller styrringen af codecs er ude af almindelig drift i dit styresystem!
Avatar billede hanloven Mester
12. marts 2002 - 17:15 #5
Når jeg konvereter til en Unkonpressed AVI fil gir det samme resultat. Jeg får en ganske stor fil, men billedet er sort. - Lyden fungere fint!

Det jeg plejer at gøre er at bruge en "Video server", som så "fodre" min eksterne MPEG encoder (TmpegEnc 2,51) med frames. Den arbejder ligeledes med ukomprimeret avi filer. - Det gir samme resultat...

Når jeg så vender tilbage til en af mine tidligere analog capturede projekter, og prøver at konvertere der fungere det igen fint, med både billede og lyd...

Hvis jeg så smider en "analog" AVI fil ind i et DV projekt, får jeg nogle meget underlige farver og mønstre i mit preview vindue.. - Det virker meget som om at det kræver 2 helt forskellige fremgangsmåder. - Men hvor ligger hunden begravet ??
Avatar billede cgleerup Nybegynder
13. marts 2002 - 17:36 #6
Når du laver et nyt (DV)-projekt i premiere, skal du sikre dig at du arbejder i dv-pal og ikke dv standard ntsc, altså skal du arbejde med eksempelvis 720x576 med 25 frames pr. sek.
Avatar billede hanloven Mester
10. april 2002 - 21:44 #7
Nu har jeg selv fundet ud af hvor hunden ligger begravet...
Problemet er at Win 2000 ikke (af en eller anden årsag) kan finde ud af at arbejde med de DV filer... Ligegyldigt hvilken fremgangsmåde jeg bruger laver den bare en sort skærm...

Efter at jeg har installeret det hele i win 98 fungere det som en drøm :-)

Tak for forsøgene, selvom jeg selv måtte komme med svaret.
//Hanloven.