Avatar billede sv.a Nybegynder
05. marts 2002 - 17:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Symbolsk link

hej.
jeg sidder og bøvler med at lave et symbolsk link, til mine ftp brugere.
jeg har fået oprettet linket i ftp brugernes mappe, den peger også hen til hvor mappen ligger.
når jeg logger på min ftp server, kan jeg se linket, men når jeg vil derind, for jeg at vide at mappen ikke findes.
hvad gør jeg galt.
jeg bruger forresten Proftp.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
05. marts 2002 - 17:58 #1
bruger oxo selv proftp.
når jeg skal lave symbolske links, smider jeg følgende kommando i hovedet af min box:
# ln -s /foo /home/foo
Avatar billede sv.a Nybegynder
05. marts 2002 - 18:08 #2
det har jeg prøvet, og linket er oprettet, men virker ikke.
men er det der en komando du ligger i proftpd.conf?
Avatar billede cthulhu Nybegynder
05. marts 2002 - 21:05 #3
Har brugeren rettigheder til at læse folderen?
Avatar billede sv.a Nybegynder
05. marts 2002 - 21:11 #4
ja.
jeg har givet alle ret til alt i folderen
Avatar billede sv.a Nybegynder
06. marts 2002 - 16:36 #5
jeg oprettede det symbolske link på oz2kas måde, men det virker ikke.
Så¨læste jeg et andet sted at, man ikke skal lave mappen linket skal pege på først. Den metode her jeg også prøvet. Uden det at det virker.
jeg spurgte også før om den komando skal ligges et sted i froftpd.conf,
den mulighed har jeg endu ikke prøvet, men men hvis den skal ligge der, hvor henne så?
Hvilken mappe skal jeg stå i når jeg skriver komandoen?
Avatar billede peter_m Nybegynder
07. marts 2002 - 08:34 #6
Har ftp bruger rettigheder til den fil som linket peger på ?
Avatar billede sv.a Nybegynder
07. marts 2002 - 18:08 #7
ja...
jeg har åbnet alle rettighedder til alle i både linket, og i den mappe linket peger på.
alligevel står der at mappen ikke findes, når jeg prøver at gå ind i den via en ftp-klient
Avatar billede rubber Nybegynder
09. marts 2002 - 15:24 #8
Hvad med gruppen er det sammen som linket peger på??
Avatar billede gathond Nybegynder
12. marts 2002 - 17:41 #9
noget helt andet er hvorvidt proftpd er sat til at tillade at symlinks bliver fulgt. mener default (på debian anyways) er at ftp serveren ikke følger symlinks ind i directories eller slet ikke viser dem.
Jeg har følgende i min /etc/proftpd.conf fil for at få den til at kunne bruge symlinks.

ShowSymlinks                    on