Avatar billede -sofus- Nybegynder
05. marts 2002 - 15:40 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Mit Tv-out er sort/hvid

Jeg har nogle problemmer med mit tv out.

Jeg sidder med et Creative Geforce3 og jeg kører Pal-B

Billedet står skarpt på tv'et men det er sort/hvid
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
05. marts 2002 - 15:47 #1
Hvis du kører gennem et scartstik og bruger S-VHS, skal du fjerne S-VHS stikket fra scartstikket og sætte det i dit TV's almindelige S-VHS stik, hvis du da har det.
Avatar billede -sofus- Nybegynder
05. marts 2002 - 15:52 #2
Og hvis man nu ikke har et s-vhs stik i sit fjernsyn ??

Jeg ved det kan lade sig gøre med scart.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
05. marts 2002 - 16:20 #3
fortæl din computer at den skal sende signalet composit/phono - eller skaf en adapter phono-SVHS (altså en der dur).

Der er også den mulighed at du kunne bruge phono/composit til scart - det burde jo altså også at virke - og giver i denne forbindelse ikke et bemærkelsesværdigt ringere billede!
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
05. marts 2002 - 16:59 #4
Hvis du ikke har et S-VHS stik i dit fjernsyn skal du bare have et fjernsyn som understøtter S-VHS gennem scart.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
06. marts 2002 - 09:43 #5
- det behøves ikke med en adabter -

SVHS kablet afskiller blot c og l informationer - altså farve og lyshed - i princippet skal disse to ledere blot kobles sammen, så har du det der svarer til et composit signal, men bemærk at jeg siger i princippet. Som outsider har skrevet en længere og ok forklarring om et andet sted på dette forum, så skal det være en rigtig adabter man bruger til disse ting, hvis ikke man kender signal standarderne på sit udstyr
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. marts 2002 - 17:19 #6
du kan købe en S-VHS adapter (rundt sitik med S-vhs hun og Phono han) som du kan bruge... dette stik koster ca 75-100kr hos en radio/tv forhandler (har selv et!)
Avatar billede -sofus- Nybegynder
01. april 2002 - 02:56 #7
Bruger følgende

Creative Geforce3
Mini Jack -> phono
SVHS -> SVHS Kabel
SCHS -> Scart
Samt et tv med scart indgang, og har stadig sort/hvid billed
Avatar billede cgleerup Nybegynder
02. april 2002 - 09:30 #8
I indstillingerne for din skærm, kan du vælge indstilingerne for dit tv-out et eller andet sted, jeg mener det er under avanceret, her skal du vælge hvilket out du bruger, og fortælle den at du køre med pal standard og ikke ntsc.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. april 2002 - 09:35 #9
Du skal bruge PAL B.
Du skal bruge Composite (rundt gult stik) udgangen hvis dit TV ikke understøtter SVHS.
Du kan alternativt bruge en SVHS til composite adapter.
Spørg din lokale Radio TV mand for at få lidt hjælp til indkøb af kabler og adaptere.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
04. april 2002 - 13:24 #10
har du fået hjælp nok ?

ellers må du jo endelig spørge!