Avatar billede troels_d_h Nybegynder
04. marts 2002 - 17:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kabelmodem - 2 computere - skær det ud i pap

Jeg står og skal til at investere i en WebSpeed 256 forbindelse, og har et par spørgsmål.

De to computere er a) alm pc'er med netkort ( og USB-port) og på nuværende tidspunkt med Win ME (opgradere snart til XP) b) Bærbar PC uden netkort (med USB-port) med Win ME.

Hvordan deler jeg forbindelsen fra TDC ? De to computere skal kunne gå på nettet uafhængigt af hinanden.
Jeg har talt med flere forskellige og fået lige så mange svar, denne gang vil jeg gerne have skåret det ud i pap, og gerne på den biligst muligt måde.

Modemet er et Kabelmodem Motorola SB4101

Nogle af de svar jeg har fået er:

1. Du kan dele det med en alm. hub, men så skal jeg have netkort til den bærbare.

2. Jeg skal have en router, skal jeg så også have netkort til den bærebare ?

3. Jeg har også hørt at man kan dele forbindelsen i kabelmodemet, ved at lade den bærebare bruge USB-porten på modemet mens den alm. bruger det alm. netværksstik.

(Jeg ved ikke rigtig hvor meget jeg tror på den sidse løsning).

HVEM KAN HJÆLPE ?
Avatar billede stomper Nybegynder
04. marts 2002 - 17:46 #1
du kan bruge en USB switch den er gidt nok lidt dyre en en normal switch, men ellers er der ingen forskæld.

Du kan finde priser på edbpriser.dk
Avatar billede nisju Nybegynder
04. marts 2002 - 18:09 #2
jeg har præcis det sammen modem !! jeg mener ikke at du kan køre over begge porte, eneten kører man over usb, eller oogså kører man over net-stikket ! det billigst ville for dit vedkommende være at købe et net kort til den bærbare pc (et 10 mbit er nok til internet) og en 4 ports hub....det skulle ikke så gerne koste en formue.
Mvh Nisju
Avatar billede nisju Nybegynder
04. marts 2002 - 18:09 #3
ment som svar (-:
Avatar billede scb Praktikant
04. marts 2002 - 18:46 #4
Det skulle kunne lade sig gøre at køre med 2 pc via usb og alm netværk,
I Esbjerg kører man på kabelmodem via TDC og her er et klip fra esenettet:

--------------------------------------------------------------------------

2 PC'er på SB4100
Vi bragte d. 15/1 oplysninger om, at det nu var muligt, at benytte 2 PC'er pr. modem på Esenettet.
I den anledning oplyste vi, at det burde være muligt, at benytte USB-port og Ethernet samtidigt på SB4100 modemet og dermed tilslutte 2 PC'er uden brug af hub eller switch. Dette var dog ikke afprøvet på tidspunktet.
Vi har nu fra flere brugere fået bekræftet, at det fungerer som forventet.

---------------------------------------------------------------------------
-SCB
Avatar billede troels_d_h Nybegynder
04. marts 2002 - 23:18 #5
Jeg siger mange tak for jeres svar, nu starter jeg med at bestille modemet uden hub og prøver scb's løsning, ellers bliver det nisju - så må vi se hvordan det går, og lige så vigtigt hvem der får mine points - jeg vender helt sikkert tilbage.
Foreløbigt tak for hjælpen

Troels_d_h
Avatar billede troels_d_h Nybegynder
22. april 2002 - 18:29 #6
Det virker som beskrevet i scb´s svar, man skal blot bestille en ekstra IP-adresse, det koster 10 kr/mdr hos TDC.