Avatar billede amdrup2 Nybegynder
01. marts 2002 - 22:30 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Parabol

Hej

Kan man via digital parabol, lave en kort så man kan modtage alle kanaler også det som banker osv. sender over satelite?
Avatar billede disky Nybegynder
01. marts 2002 - 22:32 #1
Nej, meget af det er så hårdt krypteret at du ikke kan knække det.
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
01. marts 2002 - 22:33 #2
Alt kan knækkes, det er bare et spørgsmål om tid (og en virkelig god computer!!)

- Rasmus!
Avatar billede amdrup2 Nybegynder
01. marts 2002 - 22:37 #3
Kan man godt se tv med et "hacker kort" når det er digitalt dvs, at man kan se alle de kanaler man ellers skulle have betalt for?

Dvs man kan opfange det som bankerne sender og prøve at dekrypterer det ik?
Avatar billede disky Nybegynder
01. marts 2002 - 22:39 #4
teoretisk set har du ret.

Men hvis vi har en 1024 bits nøgle.

så er der 1.8*10^308 muligheder.

Så siger vi at vi har en computer der kan regne 1*10^15 (en million milliarder nøgler per sekund)

Så tager det 1.8*10^293 sekunder, hvilket er 5.7*10^285 år !!!! universet er ca 10 til 15 *10^9 år gammel.

Så du skal kun bruge 3.9*10^275 gange universets levealder.

Og seriøs kryptering er mindst 2048 bit, altså 2^1024 gange flere muligheder.

Så mener du stadigvæk seriøst det kan knækkes ??
Avatar billede disky Nybegynder
01. marts 2002 - 22:40 #5
du kan modtage alt, men meget af det kan du ikke forstå/kryptere.

Men til visse kanaler findes der hacker kort, men kun de færreste.
Avatar billede amdrup2 Nybegynder
01. marts 2002 - 22:42 #6
Kan man selv lave sådan et kort der afkoder de tvkanaler der kommer fra fc canal digital og viasat?
Avatar billede disky Nybegynder
01. marts 2002 - 22:44 #7
Hvis du har store resourcer og stor viden om kryptering, ikke mindst hvordan deres er krypteret så kan du, ellers ikke.

p.s. Dont bed your life on it.
Avatar billede amdrup2 Nybegynder
01. marts 2002 - 22:46 #8
Ok, jeg syntes bare at man har hørt så meget om folk der sælger de kort på fx arbjdspladsen, men det er måske kun analog?
Avatar billede disky Nybegynder
01. marts 2002 - 22:49 #9
Det er korrekt, du kan købe dem. Men de er lavet af folk med meget stor viden om hvordan det er skruet sammen. Det er ikke noget for os almindelige dødelige.

Om Viasat osv. er gået helt over til digital hård kryptering kan jeg ikke huske.
Avatar billede s.b.a Nybegynder
01. marts 2002 - 22:50 #10
ja men hvis du har sådan et hacker kort og du foreksempel ser tv1000 så virker dit kort ikke efter kl 24:00 ;o)
Avatar billede amdrup2 Nybegynder
01. marts 2002 - 22:51 #11
kan man så kopiere naboens indhold på kortet?
Avatar billede amdrup2 Nybegynder
01. marts 2002 - 22:52 #12
Hvorfor virker kortet ikke efter 24? Pga porno:)
Avatar billede s.b.a Nybegynder
01. marts 2002 - 22:55 #13
Det ved jeg faktisk ikke..Men min onkel er elektriker og har meget forstand på den slags.. og han siger at de laver om på et eller andet som jeg ikke ved hvad er så ødelægger det simpelthen dit kort..og måske din satellit...Det med sattelit er jeg ikke sikker på det kan jeg ikke huske
Avatar billede disky Nybegynder
01. marts 2002 - 23:06 #14
Grunden til det ikke virker efter 24 skyldes at de ændre kryptering når de sender porno.
Avatar billede amdrup2 Nybegynder
01. marts 2002 - 23:07 #15
kan man så kopiere naboens indhold på kortet og bruge det selv?
Avatar billede s.b.a Nybegynder
01. marts 2002 - 23:09 #16
disky>> Er du sikker på det er derfor ??
Avatar billede skwat Praktikant
04. maj 2002 - 14:03 #17
Jep disky har ret, problemmet er at de originalle kort har en tabel om koder til datoer, og dem har piraterne ikke.

BTW. disky din snak ovenover omkring dekryptering, er KUN teori, det har vist sig gang på gang at austalske teenager har knækket pgp koden, osv.