Avatar billede pelann Nybegynder
27. februar 2002 - 14:48 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Cybercity og mailserver

Hej Eksperter!

Er der nogen som kan fortælle mig, hvordan jeg sætter en Cybercity forbindelse op til også og være mailserver. Jeg kan godt hente post fra serveren, men den modtager ikke noget. Jeg har en router.

Jeg bruger GratisDNS som DNS server, hvis det hjælper noget :-)

PELANN
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
27. februar 2002 - 14:50 #1
skal du hente på din @vip.cybercity.dk mail eller vil du have en Exchange server op ???

MC
Avatar billede cyberdude Nybegynder
27. februar 2002 - 14:55 #2
hvilken mail server er det du prøver at sætte op ??
samt på hvilket operativ system ?
Avatar billede pelann Nybegynder
27. februar 2002 - 14:55 #3
Det er på Win2000 og det er en Argosoft mailserver.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
27. februar 2002 - 14:56 #4
Melder fra her kender ikke mailserveren

MC
Avatar billede Syska Mester
27. februar 2002 - 14:56 #5
"Jeg kan godt hente post fra serveren, men den modtager ikke noget. Jeg har en router." Du skriver at du godt kan hente noget, men ikke mogtage, er det ikke det samme...... eller mener du at du godt kan modtage og ikke sende
Avatar billede Syska Mester
27. februar 2002 - 14:57 #6
hvorfor bruger du ikke bare Exchange Server???
Avatar billede cyberdude Nybegynder
27. februar 2002 - 15:03 #7
hmm... da jeg prøvede agrosoft kunnejeg helelr ikke få den til at modtage post sendt til mit domæne... men jeg kunne godt connecte via pop3 og tømme post (der var jo ingen men den conectede)
Fik det aldrig til at fungere.. so jeg gik over til at bruge mdaemon.....
Du kan finde deres side (og program) på www.mdaemon.com
Avatar billede pelann Nybegynder
27. februar 2002 - 15:08 #8
Jeg har samme fejl som dig Cyberdude, men da jeg havde den stående hos en ven med TDC ADSL, modtog den alt posten, men der kunne jeg ikke hente post, da der var lukket for porten på routeren. Er der noget som ved hvordan jeg skal sætte det op i MX records m.m.??? Er det samme måde som hos TDC - Kan ikke finde noget om det på Cybercitys side :-(
Avatar billede cyberdude Nybegynder
27. februar 2002 - 15:19 #9
skriv til cybercity og spørg!
Avatar billede pelann Nybegynder
27. februar 2002 - 15:36 #10
Det har jeg gjort, og snakket med deres kundeservice 3 gange... Men der er åbenbart ingen der ved noget derinde... Jeg fik 3 forskellige forslag :-( (Og der var ingen der virkede)

Derfor prøvede jeg her istedet!
Avatar billede cyberdude Nybegynder
27. februar 2002 - 15:46 #11
har du prøvet i gratisdns.dk's hjælpeforum.. måske der er nogen af kunderne fra siden der har haft lign. problem.. ?
Avatar billede Noone Nybegynder
27. februar 2002 - 16:00 #12
Her er min opsætning:

A record: http://www.mrfunny.yi.org/eksperten/a.jpg
MX record: http://www.mrfunny.yi.org/eksperten/mx.jpg
CNAME record: http://www.mrfunny.yi.org/eksperten/cname.jpg

Istedet for en cname kan mail.whatever også være en A record.
Avatar billede Noone Nybegynder
27. februar 2002 - 16:01 #13
Husk lige en

set nat entry add mail-server-ip 25 wan-ip 25 tcp

I cisco 677/678'eren.
Avatar billede pelann Nybegynder
27. februar 2002 - 16:26 #14
Siderne kan ikke vises :-( Hvor længe efter opdateringen virker det, eller virker det med det samme???
Avatar billede jalle Nybegynder
27. februar 2002 - 19:50 #15
Taget fra cybercity's webside:
Hvis kunder med DNS udenfor Cybercity ønsker at hoste mailserver på deres ADSL-opkobling, skal de benytte følgende DNS-opsætning:

mitdomæne.præfix preference = 10, mail exchanger = navn.adsl.dk mitdomæne.dk preference = 100, mail exchanger = mailgate.cybercity.dk

http://www.cybercity.dk/privat/support/teknisk_faq/adsl_faq/
Avatar billede pelann Nybegynder
27. februar 2002 - 19:57 #16
mitdomæne.præfix - Jeg har kigget på det der den sidste halve times tid, men hvad mener de med mitdomæne.præfix??? Hvad er præfix?
Avatar billede pelann Nybegynder
29. august 2002 - 13:20 #17
Lukker - Fikd et aldrig til at virke