Avatar billede jmarkling Nybegynder
26. februar 2002 - 13:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Licens...

Davs er igang med at lave en Web-applikation, hvor jeg suger nogle informationer fra en anden applikation opbygget i Oracle, det program følger der en SQl-promt med, men min opgave er at gøre nogle af de informationer fra det program tilgænglig på en webserver, til det skal jeg bruge SQL*net, er det noget som man skal betale Licens for, hvis der allerede er betalt Licens for den anden applikation???
Avatar billede teepee Nybegynder
26. februar 2002 - 13:21 #1
Der er ikke licens på klient-softwaren som sådan, kun på antallet af klienter, der forbinder sig til basen. Så hvis du har betalt for én klient kan du installere løs på alle de maskiner du har lyst til, men du må kun være forbundet fra én maskine ad gangen. Hvis din web-applikation skal forbinde sig til en database der pludselig mangler en licens, er det denne der skal betales for.
Avatar billede teepee Nybegynder
26. februar 2002 - 13:23 #2
Den korte udgave. Hvis du bruger genbruger forbindelsen til basen i nummer 2 applikation, skal du ikke betale licens. Hvis du bruger samme login, men selv connecter til basen skal du betale licens.
Avatar billede jmarkling Nybegynder
26. februar 2002 - 13:38 #3
ok, tak for det...