Avatar billede zad Nybegynder
24. maj 2000 - 14:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

windows 2000 - inaccessible boot device

Jeg har problemer med at komme ind i windows 2000.
Ved opstart vælger jeg win2000 første opstart begynder og lige inden log on får jeg blå skærm med følgende tekst:
---- inaccessible boot device kontroller din comp for vira, fjern evt. nyinstal. harddisk og hd controller - kør chkdsk / f -----

Jeg har tjekket hos producenterne af mine hardware produkter og alle dele skulle være win 2000 kompatible.
Jeg har ASUS cubx (440BX AGP) bundkort, Intel PIII 6oomhz, 128mb pc133 RAM, SB Live 1024, IBM harddisk 34GXP 7200Rpm 20,5 GB, Aopen TNT rivia 32mb 3D, Toshiba DVD - mit kort understøtter ultra DMA/ATA66 har det evt. nogen indflydelse ?  Jeg har tjekket om det evt. var en ny bios opdatering der skulle til - Det var det ikke !!
Jeg kører også Win 98.2 uden problemer
Please help
Avatar billede vessel Nybegynder
24. maj 2000 - 15:11 #1
Er det under instalationen det går galt ??
Jeg fik smamme meddelelse da jeg installerede 2000'eren...  Det hjalp, da jeg tog strømmen fra den 'gamle' harddisk (ata33), og så installerede kun med én HD. Under installationen siger den at hvis man vil bruge specielle drivere skal man trykke på en eller anden tast. Det gjorde jeg og brugte nogle drivere jeg havde hentet fra nettet.
Avatar billede zad Nybegynder
24. maj 2000 - 15:34 #2
Vessel - Nej det er ikke under installationen det går galt - den kørte helt smertefrit !!! desværre har du et andet bud ?
Avatar billede elohim Nybegynder
24. maj 2000 - 16:01 #3
Jeg har nder installation af WInNt 4.0
Oplevet det samme, der var kun en mulig tilbage det var at tage ALT HW ud og i en efter en. DVS at din maskine skal kun have HD og grafikkort. Så starter du og se hvad der sker. Derefter sætter du et kort mere i osv.
Prøv det det hjalp mig
Avatar billede vessel Nybegynder
24. maj 2000 - 16:05 #4
Hmm...  Har du lavet ændringe i BIOS ?? Prøv at få din BIOS til at Autodetekte dine harddiske.

Du kan jo også prøve at køre win2000 installationen igen, og så vælge 'reparer'

Kan du forresten starte i fejlsikret tilstand ?
Avatar billede zad Nybegynder
24. maj 2000 - 16:18 #5
Vessel - Ja selvfølgelig har jeg lavet ændringer i bios det blev jeg nødt til -
bios er sat til autodetect

Jeg har kørt win 2000 installation med rep. det hjalp lige fedt.

Nej jeg kan ikke starte win 2000 i fejlsikret tilstand.  Men flere ideer er velkomne ....!
Avatar billede vessel Nybegynder
24. maj 2000 - 16:20 #6
Så begynder det at knibe med ideerne.... Ta' en backup - formatér og geninstaller
Avatar billede zad Nybegynder
24. maj 2000 - 16:24 #7
elohom - Ja det ser ud til at jeg skal den kedlige vej - jeg har haft den skilt ad et par gange eller mer de sidste par uger jeg vil ikke afvise at det kan lykkes - men jeg tror det ikke -jeg skal nok sende feedback
Avatar billede guggemand Nybegynder
24. maj 2000 - 05:48 #8
du siger dit bundkort understytter ata66 ... så vidt jeg ved er der ikke ret mange ata66 drivere med i win2k ... så den mangler nok drivere til din controller .... er der ikke en ata33 controller på dit bundkort også ?

hvis der er så prøv at smide din boot harddisk over på den ... og så installer win2k drivere til din ata66 controller hvis du kan starte windows derefter .... og så burde du ikke smide din disk tilbage på ata66 controlleren ...

hvis der kun er den ene controller så prøv at installere forfra og når den så spørger efter drivere til andre controllere (noget med F6 eller F5 meget tidligt i installationen) så installer windows 2000 drivere til controlleren der ...

Avatar billede zad Nybegynder
26. maj 2000 - 11:22 #9
Guggemand - YES det hjalp i den grad.
Jeg skiftede igår fra min ata66 controller over til min ata33 controller
og satte mit DVD drev på den sekundær.
Jeg genstartede og og fik adgang til windows 2000. Ih hvor det køre- jeg er selvfølgelig lidt skuffet over at det ikke vil spille med ATA66 men der kommer vel en løsning på et tidspunkt.
Have a nice one.....! :)