Avatar billede terjegutten Nybegynder
22. februar 2002 - 06:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

oppsett av HUB

Jeg kjører 3 stk.PC'er og trenger hjelp til konfig. oppsette slik at jeg får del filer og internett oppkobling på dem. Hovedmaskinen kjører Win 2000 maskin 2 kjører Win-98 maskin 3 kjører Win-ME
Hovedmaskinen har oppkobling mot internett med kabel.
Alle maskinene har nettverkskort 10/100 (Hovedmaskine har 2 10/100 kort)
Avatar billede 1003 Nybegynder
22. februar 2002 - 07:01 #1
Du kan lave en proxyforbindelse på din Internetmaskine,
Lave et lokal netværk med ip adresser.
eks. 192.168.0.X hvor X er forskellig for de enkelte computere
husk at lave samme domæne på alle computerne.
Når du har dit interne netværk til at fungere, skal på konfigurere dine interne computere til at køre igennem proxy, selve netmaskinen, skal ikke køre igennnem en proxy.
Men start med at lave det interne netværk, når det virker, skal du lave proxy´en.
Du må lige kommentere, hvis du ikke forstår hvad jeg mener.
Avatar billede 1003 Nybegynder
22. februar 2002 - 07:03 #2
Dit internet skal stadig køre over det ene netkort på internetmaskinen
og internetmaskinen skal være tændt, når du er på nettet.
Hvis du vil undgår at den skal være tændt, skal du måske have en router. med mindre du har flere ip adresser til internettet.
Avatar billede terjegutten Nybegynder
22. februar 2002 - 21:10 #3
Takker for hjelpen så langt.Maskinene fant hver andre, men trenger hjelp fortsatt til å dele internett oppkoblingen.Jeg har bare en IP adresse!
Men hvordan setter jeg opp maskinene til å bruke proxy? Trenger jeg noen programvare eller ligger det inne i operativsystemene?
Avatar billede 1003 Nybegynder
22. februar 2002 - 23:11 #4
www.1003.webbyen.dk ligger et gratis proxy program der hedder analogX proxy. det er et simpelt men godt program.
ellers ligger der en proxu i win2K tror jeg nok! men det ved jeg ikke ..

Skriv endelig igen, hvis du skal bruge mere information
Avatar billede terjegutten Nybegynder
23. februar 2002 - 19:36 #5
Hallo igjenn!
Hentet prg. (fin side som jeg kommer til å se mere på) og klarer å bruke internett på alle 3 :-) men har probl. med å få ordnet det slik at jeg kan hente mail (outlook express)!
Det er synd at det ikke går med ICQ :-(
Jeg kan skaffe meg andre prg. om de er "bedre" eks. WingatePro v4.4.2/Proxy+ 2.50 eller AA CC Proxy Server 4.31 fra www.download.com!
Har du noen viten om disse prg. støtter ICQ osv....