Avatar billede dml Nybegynder
20. februar 2002 - 22:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

dvd og brænder driller

Hjælp!!
Ved ikke helt hvad jeg skal skrive af oplysninger, men siden jeg har installeret xp har min dvd drillet. Den kører ind og ud sådan efter hvad den føler for og man kan ingenting gøre. Nu står mit dvd drev så ikke engang i enhedshåndtering så ved ikke helt hvad jeg skal gøre. Prøvede at bytte om på kablerne til min brænder og dvd, men også uden resultat, så de er pænt på plads igen. Nu er brænderen bare også blevet meget ustabil, den virker sådan ca. hver anden gang og kan ikke læse mere end 2 min ad gangen, får den også "forsvinder".
Brænderen er master og dvd slave. Brænderen er en Plextor PX-W1210A  og dvden er en MT1316 BDV212B. Nogen ideer til løsninger?
Avatar billede locturian Nybegynder
20. februar 2002 - 22:59 #1
1. Brug ikke XP - XP er en være gang hatfis fra Microsoft, lavet en dag hvor de kedede sig - og de var sansynligvis på stoffer :)

2. Ved ikke om du kun har én harddisk, men sørg for at dit hoved cddrev, er master, og ikke brænderen. - Sørg også for at alle jumpere på drevene sidder korrekt....

Hvis alt dette er iorden, prøv så at opdatere XP fra Microsoft's hjemmeside, og check om alle drivere er korrekt installeret... Hvis alt dette er iorden, er det noget mystisk :)

/Loc out
Avatar billede summer Mester
21. februar 2002 - 00:19 #2
Komplet uenig med locturian. Skal man have en chance for at for at få brænderen til at funke, skal den sidde som master. Til gengæld må jeg nok være enig i at XP giver mange grå hår i hovedet.
Prøv lige at gi' et praj om flg.: Hvilke drev har du på dine IDE-kabler ud over DVD og brænder, som formodes at sidde på Secondary IDE. Du har tjek på jumperne?.
Avatar billede locturian Nybegynder
21. februar 2002 - 08:03 #3
Well, summer, taler bare ud fra egen erfaring :)
Avatar billede machaveli Nybegynder
04. marts 2002 - 09:39 #4
hvis der kommer en EIDE kabel fra dit bundkort(med to udgange) til de dreve du har(DVD og Brænder skal DVDen være master men hvis i stedet for en af de dreve er: en harddisk skal den være master)tjek dine jumper er korekte men ''Brug ikke XP'' jeg er enig med...går ogzå in i BIOSen  for at tjeke instilingerne korrekte...  #en EIDE til harddiskken(master),og en EIDE til BRÆNDERN(slave)og DVDen(master)#
Avatar billede summer Mester
04. marts 2002 - 10:32 #5
Hallo dml. Hvis du vil have hjælp, må vi lige have gang i kommunikationen. Jeg forstår godt hvis du bliver forvirret, når een siger master og en anden slave til dit DVD-drev.
Hvis du vil at jeg skal guide dig igennem opsætningen, skal du sige til - snart.
locturian og machaveli >>> Selv om der har været og er mange probs med windows XP, så kan og skal dml's hardware kunne fungere med det.
Men vi må under alle omstændigheder have dml på banen.
Avatar billede dml Nybegynder
04. marts 2002 - 11:02 #6
tjah jeg har faktisk ingenting gjort og lige idag virker alt helt perfekt. Fatter ikke et ord af hvad der sker... men sålænge det virker... så er det jo bare spændene om det bliver ved med det.
Mange tak for hjælpen :o) men summer du har ret er totalt forvirrende med en masse mennesker der siger noget forskelligt.
Avatar billede summer Mester
04. marts 2002 - 11:33 #7
Hold fast i at Brænder sidder som master på secondary IDE. Hvis du har plads, så sæt DVD som slave på Primary IDE. Denne connection fungerer bare. Spørg igen, hvis du får problemer igen :)
Avatar billede dml Nybegynder
04. marts 2002 - 11:35 #8
Takker. :o) nu vil jeg lige prøve den et par dage og se hvad der sker uden at røre ved noget.
Avatar billede summer Mester
27. marts 2002 - 23:36 #9
Er der noget nyt?
Avatar billede summer Mester
09. april 2002 - 09:47 #10
Hejsa dml. Nu har spm. snart stået åben i to måneder og der sker ikke mere, så luk det lige, ik'
Avatar billede dml Nybegynder
09. april 2002 - 11:58 #11
svaret må vel være jeg har en skod-dvd. Alt er sat rigtigt. Alle indstillingerne er ok og det er de sidste nye drivere. Aligevel virker skidtet kun en gang imellem. Så en ny dvd er vel det der skal til.
Mange tak for tålmodigheden summer og undskylder mange gange. Helt ærligt havde jeg glemt at jeg havde spurgt.
Avatar billede summer Mester
09. april 2002 - 13:42 #12
Det er i orden.