Avatar billede theportal Nybegynder
19. februar 2002 - 17:06 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

XML som database?

Kan XML dokumenter benyttes som database? Altså, det ville jo løse en del cross-platform problemer hvis det kun drejede sig om nogle simple filer der skulle replikeres! Men kan den klare det, og hvor hurtig er det i forhold til fx. alm. textfiler?
Avatar billede kresten Nybegynder
19. februar 2002 - 17:10 #1
I teorien ja. Der findes også text drivere til nogle databaser, men det er noget crap :) Man det giver kun mening at bruge XML hvis man skal replikere hele databasen, da det jo giver en del overhead at sende hele XML dokumentet og så kun bruge 1 row f.eks.

Desuden har vi Java jo EJB og CORBA til at klare den slags.
Avatar billede theportal Nybegynder
19. februar 2002 - 17:16 #2
jeg tænkte på via ASP!? Er det any good der?
Avatar billede kresten Nybegynder
19. februar 2002 - 17:38 #3
uhm nej, det mener jeg ikke. Så er vi over i ovenstående igen (sende for meget data). Hvad tænker du på? Sådan noget med at sende fra DB2 til Access f.eks?

I ASP vil du skulle skrive en masse kode som mapper dit database schema, tabeller osv osv om til XML og så noget til at pakke det ud på den anden side. det lyder som et større projekt :) Mon ikke allerede der er nogen der har lavet det?
Avatar billede bearhugx Nybegynder
19. februar 2002 - 19:04 #4
Software AG har jo deres Tamino XML server, som også kan bruges

/Søren
Avatar billede bearhugx Nybegynder
19. februar 2002 - 19:04 #5
Ups... Ovenstående som svar :-))
Avatar billede theportal Nybegynder
19. februar 2002 - 22:06 #6
oki, tak for svarene!
Avatar billede kedde65 Praktikant
20. februar 2002 - 08:56 #7
Det er absolut ikke slemt at lave 2 asp sider, den ene til at sende og den anden til at modtage!! Det drejer sig om 10 liniers kode, og det kan ikke svare sig at betale mange penge for en forkromet løsning.

Kedde