Avatar billede jeanne Nybegynder
18. februar 2002 - 15:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Linieskift istedet for "Firkanter"

Hej!

Jeg har en formel der ser således ud
=HVIS(B17=0;0;LOPSLAG(B17;Varer;2;FALSK))

Der bliver taget et varenummer, varebeskrivelse og pris fra ark 1 og sat i ark 2 (Flere celler)

Problemet er, hvis jeg i ark 1 laver en varebeskrivelse på flere linier (i sammenflettede felter), så kommer varebeskrivelsen i ark 2 til at være på en linie med "Firkanter" hvor de i stedet skulle have et linieskift. Hvis jeg ikke laver sammenflettede celler, trækkes kun den første linie med i ark 2.

Kan der tilføjes noget i formlen???

/ jeanne
Avatar billede janvogt Praktikant
18. februar 2002 - 15:51 #1
Du kan prøve at højreklikke på cellen, vælge formatér celler, og under fanen justering vælger du ombryd tekst.
Så undgår du firkanterne.
Avatar billede jeanne Nybegynder
18. februar 2002 - 16:05 #2
Hrmm. det hjælper desværre ikke noget. Hvis jeg gør det i ark 2 kan jeg godt se at der bliver lavet linieskift, men det vil stadig kun fylde den ene linie. Dvs. jeg ikke kan få linierne ned på en ny linie...
Avatar billede janvogt Praktikant
18. februar 2002 - 16:09 #3
Excel har en mangel, hvis man kombinerer "ombryd tekst" med flet af celler. Måske det er det, som er dit problem. Ellers burde ombryd tekst kunne løse dit problem.