Avatar billede metaph Nybegynder
16. februar 2002 - 22:10 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Komplet reinstallation af win98

Jeg har efterhnden så meget lort på min pc at jeg har lyst til at slette ALT og geninstallere win98... Problemet er at jeg ikke har nogen Win98 cd, den ligger på hd'en. Er det muligt at slette alt undtagen mappen win98, og så geninstallere?
Avatar billede sukos Juniormester
16. februar 2002 - 22:11 #1
Ja!

Garanteret!!!!!!
Avatar billede zyberdog Nybegynder
16. februar 2002 - 22:11 #2
Du kan evt. lave en partition - flytte mappen derover - og slette alt andet end den partition!!
Avatar billede metaph Nybegynder
16. februar 2002 - 22:14 #3
*tænkte på at gå ud i dos, formatere alt undtagen win98 mappen og så geninstallere... kan man det?*
Avatar billede peet-49 Novice
16. februar 2002 - 22:16 #4
Nej, det kan du ikke. Laver du en format, sletter du hele disken.
Avatar billede zhark Nybegynder
16. februar 2002 - 22:17 #5
sukos>
Du er ny! Men det er en grov og userieøs start (:
Avatar billede summer Mester
16. februar 2002 - 22:51 #6
metaph>>> Hvorfor har du ingen Win98 cd???
Avatar billede double-g Juniormester
16. februar 2002 - 23:01 #7
desuden ligger der windows filer andre steder end windows mappen
Avatar billede slinky Nybegynder
16. februar 2002 - 23:09 #8
299 dage - ny???
Avatar billede summer Mester
16. februar 2002 - 23:37 #9
zhark har nok en forklaring  ,:-)
Avatar billede sukos Juniormester
17. februar 2002 - 09:18 #10
Selvfølgelig kan det hele slettes, undtagen mappen som der er blevet installeret fra, og så køre en ny installation!
At oprettte en partition som kun har 98'er installationen er bestemt en god ide!
Man kan ikke "formatere" delvist, det er enten eller.
Men for at slette systemmapper, er du nødt til at gå i dos.
Avatar billede persa Nybegynder
18. februar 2002 - 10:04 #11
Det må være muligt at låne en anden cd, du har jo stadig dit eget brugernummer.
Men det er ikke nødvendigt at formaterer med mindre du er inficeret. Gå ind i stifinder, sørg for at det kun er cd´en der er i mappen og slet resten i dos. Vis dos installere du så Win igen, og selv om der stadig er meget på HD´en kan det ikke læses, og dermed heller ikke forstyrrer*S*
Avatar billede summer Mester
19. februar 2002 - 11:08 #12
persa>>> Problemet er at metaph ikke har en original windows98, men har fået en gratis install. fra anden side. Det er selvfølgelig kun min teori, men det er underligt, at lave sådan et cirkus ud af, at formatere uden at slette windows, hvis han har rent mel i posen ?:O|
Avatar billede summer Mester
24. februar 2002 - 22:09 #13
metaph>>> Du får ingen svar på dette spm. Luk det ved at skrive et svar selv og så selv acc. det. :-E
Avatar billede metaph Nybegynder
30. marts 2002 - 01:09 #14
...