Avatar billede tejs Nybegynder
16. februar 2002 - 14:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

VCD / MP3 til MP2..

Hej,

Jeg er ved at lave en VCD, men jeg har lidt problemer..

Jeg har en MPEG1 video som er i det helt rigtige format(352x288 25fps) og den multiplexer jeg så med en MP3 fil med noget musik..

Jeg brænder det med NERO, men den siger der er noget galt med lyden, men det er værken bitrate er frekvensen
den er nemlig 44100Hz Stereo og 224kbs - hvilket lever op til standarden for VCD. Jeg tror problemet ligger i at det er en MP3-fil jeg bruger og ikke en MP2..!

Hvordan får jeg konverteret den MP3 til en MP2 - jeg har søgt på nettet, men det er ikke noget man bruger ret meget..
Avatar billede repsac Nybegynder
16. februar 2002 - 14:43 #1
Har du set på www.download.com ? (så vidt jeg husker er der noget der hedder www.audiosoftware.com - det _var_ der i hvert fald)
Avatar billede Noone Nybegynder
16. februar 2002 - 20:10 #2
Du kan kode lyden om med TMPGEnc ( www.tmpgenc.com ) Den kan dog ikke læse MP3 filer, men du kan jo bare dekode MP3'en til wav med winamp.
Avatar billede tejs Nybegynder
16. februar 2002 - 23:21 #3
TMPG kan ikke læse wav, men kan sagtens læse mp3, men den fil jeg får ud af det opfylder ikke de krav der er til en VCD - derfor kan den ikke læses i en DVD-afspiller..

Jeg har dog løst problemet - efter lang tids søgen fandt jeg en Mp2 codec som passer til dBpowerAMP Musiv converter og det gjorde hele tricket..

Tejs
Avatar billede Noone Nybegynder
17. februar 2002 - 00:25 #4
Hmm... Bruger vi den sammen version af TMPGEnc... Tror jeg IKKE.... Eller også bruger vi den ikke ens... Det KAN lade sig gøre at lave MP2 lyd med den fra WAV.... Men hvis du fandt en løsning er det vel det vigtigste.
Avatar billede tejs Nybegynder
17. februar 2002 - 10:26 #5
Den version jeg bruger er en Beta 12J, hvis det er den samme, hvordan laver du så MP2 fra Wav..?