Avatar billede TritonTCN Praktikant
15. februar 2002 - 16:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Timeout i Outlook Express og MS Outlook

Hejsa
Jeg kører windows xp og det har jeg gjort et stykke tid og nu begynder mit Outlook Express og MS Outlook at få timeout, når den skal hente post. Den henter kun når den selv har løst til. Jeg har prøvet at geninstallerer Outlook Express uden held. Har snakket med TDC Internet om det og deres pop3 server virker fint. Hvordan retter jeg problemet.
Avatar billede karlslund Nybegynder
15. februar 2002 - 16:57 #1
Har du dial-up (modem/ISDN) eller ADSL?

Har du ringet op når du "tvinger" den til at hente post? Hvis ikke, prøver den så at ringe op? (Ellers er det derfor du får timeout)
Avatar billede TritonTCN Praktikant
15. februar 2002 - 17:01 #2
Jeg kører PPPoE dialer og den står til den rigtige dialer. Tro mig det står rigtigt.
Avatar billede karlslund Nybegynder
15. februar 2002 - 17:12 #3
Dvs. forbindelsen er der hele tiden?

Kan du ping'e deres pop3-server:

PING <servernavn> -T

Mister den nogen pakker eller ser det hele OK ud?
Avatar billede TritonTCN Praktikant
15. februar 2002 - 17:18 #4
Det virker fint og den får ikke nogen packet lost. Har også prøvet at sætte ip´nummet ind istedet for pop3.mail.dk og det virker heller ikke. Som sagt gider den godt at hente post nogle gange som f.eks hvis man genstarter, men ikke helle tiden. Jeg har slået min antivirus fra og Firewall fra uden held.
Avatar billede karlslund Nybegynder
15. februar 2002 - 17:29 #5
Okay, har du fast IP-adresse eller dynamisk?

Hvilken ekstern adresse har du, og kan der laves Reverse DNS til den?

Prøv http://www.myip.dk/, den viser 1) din IP 2) reverse DNS entry på din IP
Avatar billede TritonTCN Praktikant
15. februar 2002 - 17:55 #6
Ok. Hvad skal jeg der helt præsis?
Avatar billede karlslund Nybegynder
18. februar 2002 - 10:36 #7
Sorry, du skal se om den kan lave reverse DNS på din IP-adresse. I andet blå felt på siden bør der stå noget (ikke UNKNOWN) - gør der det?
Avatar billede TritonTCN Praktikant
18. februar 2002 - 23:54 #8
I nummer 2 felt står der 0x3ef3708a.arcnxx7.adsl.tele.dk og i nummer 1 er min ip og nummer 3 står der 1056141450
Avatar billede karlslund Nybegynder
19. februar 2002 - 09:12 #9
Nå, okay, så var mit gæt forkert ...

Så kan jeg ikke lige regne ud hvad det er. Nogen andre observationer - er det kun Outlook der er underlig?
Avatar billede swat Nybegynder
10. marts 2004 - 09:39 #10
Har du norton antivirus ?