Avatar billede dtwa Nybegynder
13. februar 2002 - 18:39 Der er 22 kommentarer

Ingen lys i hub til den ene pcér

Kører mindre hjemmenetværk med tre pc'ere - en med win 98, en me og en xp. Desuden ADSL forbindelse.
Efter formatering af xp'eren har jeg mistet forbindelsen til min hub. Jeg får besked om, at netværkskabel ikke er tilsluttet. Det er det, og jeg har tjekket, at det ikke er kablet, den er gal med.
Er der en, der kan hjælpe mig med dette problem.
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2002 - 18:40 #1
Har du prøvet at tage kortet ud af maskinen, så starte den, luk den igen, sæt kortet i og start den op igen??
Avatar billede dtwa Nybegynder
13. februar 2002 - 18:44 #2
Nej, men den finder kortet. Spekulerer på, om det kan være noget i min bios opsætning?
Avatar billede grinderslev Praktikant
13. februar 2002 - 20:04 #3
Har du en I/O eller en IRQ konfligt?
Avatar billede dtwa Nybegynder
13. februar 2002 - 20:21 #4
Overhovedet ingen konflikter i min hardware.
Avatar billede grinderslev Praktikant
13. februar 2002 - 20:22 #5
Måske er kortet stået af... Har du prøvet et andet kort?
Avatar billede dtwa Nybegynder
13. februar 2002 - 20:28 #6
Jeg vil da ikke håbe, kortet er stået af, da det kun er tre måneder gammelt. Og som sagt, den finder kortet, så det må da virke.
Avatar billede grinderslev Praktikant
13. februar 2002 - 20:33 #7
Det skal du ikke regne med at det gør. Jeg har set flere kort, som maskinen godt kunne finde, men som bare var defekte alligevel... specielt i forbindelse med overspænding eller mangel på jord...
Men ok, fejlen kan sikkert godt ligge et andet sted.... men hvor?
Avatar billede dtwa Nybegynder
13. februar 2002 - 20:38 #8
Kunne det være min bios? Problemet opstod først efter en formatering, hvor jeg også mistede mit lydkort, men det fandt jeg igen.
Avatar billede grinderslev Praktikant
13. februar 2002 - 20:45 #9
Ja, det kan være at, din maskine har flyttet adresserne på dine PCI slots, det gjorde min da jeg installerede XP. :-(
Avatar billede dtwa Nybegynder
13. februar 2002 - 20:47 #10
Hvad er løsningen på det?
Avatar billede grinderslev Praktikant
13. februar 2002 - 20:51 #11
Jeg låste dem i BIOS, så jeg ved hvor de ligger. (pillede auto fra, og gav dem en adresse)
Avatar billede dtwa Nybegynder
13. februar 2002 - 21:04 #12
Nu er jeg ikke helt vildt erfaren med at ligge og lave om på instillinger
i bios kunne du måske hjælpe lidt (jeg er lidt bange for at noget skal gå
galt)
Avatar billede grinderslev Praktikant
13. februar 2002 - 21:06 #13
Hvad har du siddende på dit bundkort? (indstiks kort /stiktype)
Avatar billede grinderslev Praktikant
13. februar 2002 - 21:07 #14
Jeg syntes nu du skulle prøve dit netkort af i en anden maskine inden vi låser dine IRQ adresser.
Avatar billede dtwa Nybegynder
13. februar 2002 - 21:23 #15
Jeg har endnu ikke haft kabinettet åbnet, da maskinen er ret ny. Den er købt med alt hardware, så derfor er der ingen konflikter. Det ser ud som om, at com-port, lpt-port, ps2-porte, lydkort og usb er én stor enhed på bundkortet. Firewire og grafikkort sidder hver især for sig.
Avatar billede grinderslev Praktikant
13. februar 2002 - 21:26 #16
Ok ... så ved du heller ikke hvilke typer slots der sidder i maskinen, og hvilke kort der sidder hvor...??
Avatar billede dtwa Nybegynder
13. februar 2002 - 21:31 #17
det har du ret i, hvad skal jeg gøre ?
Avatar billede grinderslev Praktikant
13. februar 2002 - 21:41 #18
Jamen det ved jeg sgu ikke rigtigt..... Jeg er faktisk ikke så vild med at rode rundt i din BIOS med dine fingre... hvis vi laver noget ged, bliver du vel sur på mig :-(
Og hvad nu hvis det er dit kort der ikke virker, så hjælper det ikke noget aligevel... Ok, det ser mystisk ud at det pludseligt holder op med at virke, bare fordi du skifter operativsystem... men alligevel.

Prøv at geninstaller dine netkorts-drivere med den sidste nye version.
Virker det ikke, giver jeg op... så må du få en anden til at tage over.
Avatar billede dtwa Nybegynder
13. februar 2002 - 21:53 #19
OBS jeg har ikke skiftet opt. system. Xp var præinstalleret i pc'en. Og bare rolig, du kan ikke lave mere ged i den, end der allerede er. Jeg har ved formateringen slettet de patrioner, der var, så jeg kan ikke system-genoprette.(rigtige mænd tager ikke back-up - men de lærer til gengæld the hard way).
Avatar billede grinderslev Praktikant
13. februar 2002 - 21:59 #20
Ok, du har altså bare installeret en ny kopi af Windows XP, og nu virker det ikke.
Gad vide hvor mange af den type maskiner de har solgt i den butik... sikkert så mange, at de ikke har gidet at konfigurerer alle sammen, men simpelthen har sat en op og ghostet den til resten... hvis du er heldig, kan du få dem til at smide en ny image fil på din maskine.
Avatar billede dtwa Nybegynder
13. februar 2002 - 22:03 #21
Det må du nok spørge om. Jeg har tidligere i dag ringet til deres support og fik af vide, at jeg bare kunne komme med pc'en, så ville de retablere den. Ellers kunne de ikke supporte mig. Jeg tænkte bare, at det  måtte kunne lade sig gøre at ordne den selv.
Avatar billede grinderslev Praktikant
29. september 2003 - 17:21 #22
Skal du aldrig have lukket spørgsmålet????