Avatar billede wise Seniormester
12. februar 2002 - 13:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

NDPS fejl ved indlæggelse af HP driver under win2k (fejl 960)

Hej Alle

Jeg skal installere en HP Business Deskjet 2250 printer via NDPS.
Jeg kan også finde .inf filen under ressource manageren (under brocker). Når jeg siger OK til det, ser jeg at det er den rigtige driver, til den rigtige printer.

Men men men når jeg siger ok for at vende tilbage til ressource manageren får jeg en fejl 960. RMS may not be enablet.

Den er enablet, og på support.novell.com kan jeg finde nogle tilsvarende sager, men de skulle være løst... !

HJÆLP :-)
Avatar billede camping Nybegynder
13. februar 2002 - 09:41 #1
Hej

Jeg har samme type printer, men benytter den på NT arbejdsstationer(NT driver)- jeg har fulgt Novells forslag om at kopiere driveren til <server volume>:NDPS\RESDIR\PRNDRV\WINNT og derefter på printerobjektet valgt den rigtige driver. Dette fungerer hos os. Se Novell dokument 10026049
Avatar billede karstens Nybegynder
15. februar 2002 - 23:45 #2
Jeg bruger også ovenstående, så er man også herre over bibliotelsnavnene til driverne, istedet for uforståelige tal.
Ellers tror jeg dit problem kan løses ved at starte NWadmin med følgende parameter: /DisableTLSMGR (se TID10054369 i Novell's KB)
Avatar billede wise Seniormester
18. februar 2002 - 11:54 #3
Hej Begge
>>Camping, det ser interessant ud. Jeg kan bare ikke heeelt forstå hvordan jeg i praksis skal gøre.
Jeg har driveren med en .inf fil, og nogle dll filer, men de øvrige under PRNDRV/win2000 ligger som .ini filer og driverne ligger i .zip

>> Karstens
/DisableTLSMGR kører vi med i forvejen, men ellers tak. Hvis du har en "vejledning" på hvordan du tilføjer printerdriverne er jeg meget åben :-) se ovenstående...
Avatar billede camping Nybegynder
18. februar 2002 - 13:10 #4
Hej Wise

Jeg opretter blot et bibliotek (eks. HP2250) og kopierer alle filerne(*.inf og *.dll o.a) ned i dette og efterfølgende kan du vælge driveren på printerobjektet. Jeg har prøvet med nogle drivere til Epson og dette fungerede også.
Avatar billede wise Seniormester
18. februar 2002 - 15:56 #5
<server volume>:NDPS\RESDIR\PRNDRV\WINNT  hedder hos mig
SYS:NDPS\RESDIR\ENGLISH\PRNDRV\WIN2000, men den dukker ikke op
Jeg har også noget NDPS på vores datadisk, men der er der slet ikke den biblioteksstruktur....
Avatar billede wise Seniormester
06. juni 2002 - 14:56 #6
Fik det løst med konsulent der lagde det manuelt ind, hvorfor jeg ikke kunne få det i luften, ved jeg ikke.