Avatar billede inkognito1 Nybegynder
11. februar 2002 - 20:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Send og modtag data !

Jeg kender ikke så meget til til XML .. mne har hørt man kan overføre data via XML på en hurtig måde.

Jeg skal over nogle telefon nummre og en tekst til 2000 brugere.

nummer=20202020,21212121,22222222

tekst=hej dette er en test

der er som sagt 2000 numre komma semereret og dem skal jeg have over i database på modtager siden.

Jeg arbejder i ASP og det skal kunne arbejde sammen med det.

Håber en kan hjælpe ..
Avatar billede disky Nybegynder
11. februar 2002 - 20:39 #1
du kan sagtens sende data som XML, men hvis du har data i en kommasepareret fil, hvorfor ikke bare sende den istedet ?
Avatar billede inkognito1 Nybegynder
11. februar 2002 - 20:42 #2
det er ASP fil der genereres ... i et loop laver den sådan at nummre bliver separeret .. det ikke noget der ligger der i forvejen ..
Avatar billede janegil Nybegynder
14. februar 2002 - 14:28 #3
Skal du loade XML inn en database på en enkel måte, tror jeg databasen skal være Oracle 9i, det blir ikke billig...
Avatar billede kedde65 Praktikant
16. februar 2002 - 11:17 #4
Janegil>> Det giver jeg dig nu ikke ret i, de fleste databaser understøtter at an på en eller anden måde kan flytte XML ind i dem.