Avatar billede sux Nybegynder
07. februar 2002 - 22:33 Der er 39 kommentarer

De største citater

Hej.

Jeg vil dedikere dette spørgsmål til store citater og andre filosofiske tanker.

Bidrag hvis du har noget i posen.
Avatar billede sux Nybegynder
07. februar 2002 - 22:34 #1
"Viden er at vide, hvad man ikke ved"
-ukendt
Avatar billede entracore Nybegynder
07. februar 2002 - 22:37 #2
Don't try to be a great man - just be a man
(Star Trek - First Contact)
Avatar billede agony Nybegynder
07. februar 2002 - 22:43 #3
"what is life if not in pursuit of a dream"
Tom Cruse
Vanilla Sky
Avatar billede dsjk Novice
07. februar 2002 - 22:44 #4
"Den person, der kun går i andres fodspor, kommer aldrig foran."
- S. Kierkegaard
Avatar billede dmcn Praktikant
07. februar 2002 - 22:47 #5
Tre tankevækkende - og endda relevante for dette forum:
"I think there is a world market for maybe five computers." (IBM Chairman Thomas Watson, 1943)

"There is no reason for any individual to have a computer in their home." (Digital Equipment Corp. founder Ken Olsen, 1977)

"640 KB of memory ought to be enough for anybody." (Bill Gates, founder of Microsoft, 1981)
Avatar billede entracore Nybegynder
07. februar 2002 - 22:47 #6
"Den person, der kun går i andres fodspor, kommer aldrig foran."
... meget muligt... men den person kan derimod drage nytte af de erfaringer vedkommende der går i forvejen har gjort sig. ;-)
Avatar billede entracore Nybegynder
07. februar 2002 - 22:49 #7
n0rmality >> Men de citater gjorde sig sikkert gældende på det tidspunkt de var udtalt.
Avatar billede dmcn Praktikant
07. februar 2002 - 22:51 #8
entracore : Yup, men viser lidt om hvor lidt vi egentlig kan spå om den fremtid vi (IT-folk) bevæger os i. :)
Avatar billede sux Nybegynder
07. februar 2002 - 22:53 #9
>> entracore
Ja, men det har han jo heller ikke benægtet :-)
Avatar billede entracore Nybegynder
07. februar 2002 - 22:53 #10
n0rmality >> Ja fremtiden er der sgu ingen der kan spå om... og slet ikke IT folk... he he :-)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. februar 2002 - 23:05 #11
Øl er et vidundermiddel, jo flere man drikker des bedre synger man. -Øjlen
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. februar 2002 - 23:06 #12
Det er stoltere at vove et terningekast,
end at segne med sluknende lue.
Det er skønnere at lytte til en streng, som brast,
end aldrig at spænde en bue.

Jens Martin Knudsen
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. februar 2002 - 23:08 #13
http://khufu.homepage.dk/viseord.html

Afholdsmænd synes at dø ligesom alle andre, så hvilken nytte skulle det have at holde op med at drikke.
A. P. Herbert

Du kan ikke hjælpe de fattige ved at udrydde de rige.
Abraham Lincoln

Du kan sagtens narre alle folk i nogen tid, og nogle folk hele tiden, men du kan ikke narre alle folk hele tiden.
Abraham Lincoln

Jeg har gjort den erfaring, at mennesker uden laster heller ikke har nogle dyder.
Abraham Lincoln

Man kan ikke give mennesker varig hjælp ved at gøre det for dem, som de selv burde have gjort.
Abraham Lincoln

Og til slut er det ikke mængden af år i dit liv, der tæller - det er mængden af liv i dine år.
Abraham Lincoln

Fremtiden har ventet længe nok. Hvis vi ikke tager hånd om den, vil andre hænder gøre det.
Adlai E. Stevenson

Mennesket er et mærkeligt væsen. Det kan ikke læse skriften på muren, før det står med ryggen mod den.
Adlai E. Stevenson

Dræb én og du er morder
Dræb millioner og du er erobrer
Dræb alle og du er Gud
Adolf Hitler - Hvem ellers(!)

dette var kun en LILLE del af linket!!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. februar 2002 - 23:10 #14
Der findes to ting, som er uendelige: Universet og den menneskelige dumhed. Og når det gælder universet, er jeg endda ikke helt sikker.
Albert Einstein
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. februar 2002 - 23:12 #15
640 kilobytes ram burde være nok til alle.
Bill Gates - 1981
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. februar 2002 - 23:14 #16
I en whisky er det alderen, i en cigaret er det smagen og i en sporvogn er det umuligt.
Dirch Passer
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. februar 2002 - 23:16 #17
Det er kun sportsmænd og idioter, der springer over, hvor gærdet er lavest.
Jesper Klein
Avatar billede entracore Nybegynder
07. februar 2002 - 23:18 #18
rkhdk >> "Der findes to ting, som er uendelige: Universet og den menneskelige dumhed. Og når det gælder universet, er jeg endda ikke helt sikker."

Det passer faktisk ikke... det eneste der er udendeligt er intetheden ;-)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. februar 2002 - 23:18 #19
Hvad jager vi dog efter? Er det lykken? Den har ingen endnu fanget ved kun at tænke på sig selv, den smutter fra os, hvis vi tror, vi kan gribe den uden at dele den med andre.
Margrethe II af Danmark

Når jeg sammenligner med, hvad mine kolleger udsættes for i udlandet, så synes jeg, vi bor to numre fra Paradiset.
Margrethe ll af Danmark
Avatar billede kaptajnkemo Nybegynder
07. februar 2002 - 23:19 #20
Så må jeg da også lige til :)

-Det er langt bedre at vove det store, end som de svage hverken at kende til nederlag eller sejr.
A. Lincoln

-I am NOT a crook
R. Nixon

- Man kommer længere med et venligt ord og en pistol, end med et venligt ord alene.
A. Capone

-Det er en skam, at alle dem, som virkelig ved, hvordan landet skal regeres, arbejder som taxichauffører og frisører.

George Burns
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. februar 2002 - 23:20 #21
Det modsatte af en korrekt erklæring er en falsk erklæring. Men det modsatte af en dybsindig sandhed kan meget vel være en anden dybsindig sandhed.
Niels Bohr
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. februar 2002 - 23:21 #22
Man kan aldrig vide, hvad bier tænker.
Peter Plys
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. februar 2002 - 23:22 #23
Hele vinteren går de og længes efter solen - og når den så kommer - ta'r de sorte briller på!
Storm P
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. februar 2002 - 23:23 #24
Statistik er ligesom en bikini - den viser meget, men skjuler det væsentligste.
Uffe Ellemann-Jensen
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. februar 2002 - 23:24 #25
Min far opfandt tyverialarmen, men uheldigvis blev den stjålet fra ham.
Victor Borge
Avatar billede kaptajnkemo Nybegynder
07. februar 2002 - 23:34 #26
Den som løser ét problem har skaffet sig af med 100 bekymringer.

Kinesisk ordsprog
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. februar 2002 - 23:37 #27
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. februar 2002 - 23:38 #28
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. februar 2002 - 23:38 #29
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. februar 2002 - 23:39 #30
Avatar billede webmasterdk Praktikant
08. februar 2002 - 00:03 #31
er derså nogen der kan bidrage med en ordentlig stavl af de gode japanske/kinesiske som vi altid hører i film?+ :)
Avatar billede fomse Nybegynder
08. februar 2002 - 00:08 #32
Et er et søkort at forstå........
Et andet et skib at fører........

Et andet et som går over i historien:

I did not have a sexual relasionship with that woman.........

FOmse:-)
Avatar billede hells Nybegynder
08. februar 2002 - 00:10 #33
Yoda:
(efter Luke skywalker har sagt: jeg tror det ikke)
Derfor kan du ikke.

Jeg mener det blev sagt i the matrix af Morpheus:
Prøv ikke gør.

Albert Einstein:
Politik er for nuet - Videnskaben er for altid

Chico Science:
Håb er, når vi føler frygten, der får os til at prøve igen
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
08. februar 2002 - 00:45 #34
Not everything that counts can be counted. Not everything that can be counted counts.

- Albert Einstein
Avatar billede mr.9mm Nybegynder
08. februar 2002 - 01:20 #35
Selvfølgelig sker der fremskridt. Gennemsnitsdanskeren
betaler nu mere i skat, end han fik i løn for få år siden
Avatar billede djernaes Nybegynder
08. februar 2002 - 01:55 #36
"Be liberal in what you accept, and
conservative in what you send"
- J. Postel
http://sunsite.dk/RFC/rfc/rfc1123.html
Avatar billede fomse Nybegynder
17. februar 2002 - 21:46 #37
Luk lige spørgsmålet hva´?
Avatar billede sux Nybegynder
22. februar 2002 - 16:20 #38
Nej, det er da slet ikke meningen :-)

Er der flere (kinesiske) citater?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
31. marts 2002 - 22:34 #39
Lukke?