Avatar billede doublen Nybegynder
07. februar 2002 - 16:53 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Problemer med partisioner!

Når jeg vil installere Windows, skal jeg lave nogle partisioner. Men hvis jeg laver Pri. Dos partisioner og går ned på mit CD-Rom Drev (f:) og sarter instell.exe kommer den med at man skal trykke enter for at fortsætte. Det er også fint og installationen skriver at den nu kopiere filerne over på disken. Med der efter skriver den at installationen mangler 760000000 bytes for at fuldføre. Partisionen er på 40 GB så det burde ikke være plads problem!
Dette sker hvis man skal installere Win. ME og 95.

Doublen
Avatar billede aplicor Nybegynder
07. februar 2002 - 16:56 #1
Kan det tænkes at det er CD-Rom'en der er beskadiget?
Avatar billede aplicor Nybegynder
07. februar 2002 - 16:57 #2
Start med at kopiere filerne over i et katalog på c:
eksempel:
C:\windows\option\cabs\

kun *.cab filerner, og under installationen skal du blot vælge at installere i c:\windows kataloget
Avatar billede doublen Nybegynder
07. februar 2002 - 16:58 #3
aplicor > Det er nok ikke tænkeligt da vi jo har prøvet 2 cd'er
Avatar billede doublen Nybegynder
07. februar 2002 - 16:59 #4
Jeg kan ikke kopiere filerne over da vi ikke kan få ad gang til disken.
Avatar billede aplicor Nybegynder
07. februar 2002 - 17:01 #5
har du kørt scandisk på c-drevet? Er hele din harddisk én stor partition eller har du flere styresystemer samtidig?
Avatar billede aplicor Nybegynder
07. februar 2002 - 17:02 #6
det virker nu som om, at de CD'er du har skaffet dig er dårlige?
Avatar billede doublen Nybegynder
07. februar 2002 - 17:03 #7
aplicor > Vi har på ingen måde adgang til Hd'eren  så vi kan ikke køre ScanDisk...

Hele HD'eren er en stor DOS partision.
Avatar billede doublen Nybegynder
07. februar 2002 - 17:21 #8
Skynd jer og svar...
Avatar billede doublen Nybegynder
07. februar 2002 - 17:21 #9
Det haster..
Avatar billede scb Praktikant
07. februar 2002 - 17:37 #10
Har du formateret drevet efter du har partioneret ?
-SCB
Avatar billede doublen Nybegynder
07. februar 2002 - 17:55 #11
SCB. Ja. det har jeg prøvet
Avatar billede doublen Nybegynder
07. februar 2002 - 17:58 #12
Scb: men det hjælper ikke.
Avatar billede scb Praktikant
07. februar 2002 - 18:28 #13
Prøv:
Slet partion og opret den igen.
Genstart
format c:
Genstart
dir c:
Nu ser du hvor mange bytes der er på drev c, er der 40 GB ?
-SCB
Avatar billede doublen Nybegynder
07. februar 2002 - 18:30 #14
Scb: Det er når jeg skal instalere windows så trykker jeg på enter. og så siger den at der skal være 5 gb ledig plads på hardisken. ja den er 40 gb.
Avatar billede doublen Nybegynder
07. februar 2002 - 18:36 #15
Helt ny computer der bare SKAL virke!!
Avatar billede aplicor Nybegynder
07. februar 2002 - 18:43 #16
Der er ikke noget OS, så vidt jeg ved, der kræver 5GB ledig for at kunne installere på et drev. Benytter du fdisk til at lave din partition, eller hvad er du laver med din comp?
Avatar billede doublen Nybegynder
07. februar 2002 - 19:02 #17
Ja. jeg bruger fdisk. jeg prøvede at instalere win 95 og me!
Avatar billede scb Praktikant
07. februar 2002 - 19:12 #18
Jeg har heller ikke været ude for noget OS der skulle bruge så meget plads.
når du har partioneret, og formateret drevet og skriver dir får du så at se hvor mange byte der er ledig på drevet ?
-SCB
Avatar billede scb Praktikant
07. februar 2002 - 19:17 #19
Når du kører fdisk spørger den så om du vil aktivere understøttelse af store drev ?, (Noget i den stil)
-SCB
Avatar billede doublen Nybegynder
07. februar 2002 - 19:23 #20
SCB: Nej, den skriver ugyldig mediatype..
Avatar billede doublen Nybegynder
07. februar 2002 - 19:24 #21
SCB. Ja men det hjælper ikke.
Avatar billede scb Praktikant
07. februar 2002 - 19:26 #22
Det lyder som om disken ikke er formateret.
Du skriver: format c:
og så går der fra 5-20 min hvor der vises i % hvor langt den er kommet.
Herefter spørger den efter et navn for drevet, hvor man bare kan taste enter, og så er drevet klar til brug.
-SCB
Avatar billede grinderslev Praktikant
08. februar 2002 - 01:15 #23
Lav en partision på 4-10GB og prøv igen.
Avatar billede grinderslev Praktikant
08. februar 2002 - 01:16 #24
Kører du foresten med de rigtige kabler????