Avatar billede ekman Nybegynder
04. februar 2002 - 08:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skjule fejlmeddelsen #I/T

Kan man ikke på finurlig vis "skjule" fejlmeddelsen #I/T? Evt. ved hjælp af betinget formattering.
Avatar billede b_hansen Novice
04. februar 2002 - 08:46 #1
jo, men kan du ikke lige vise den formel, der får den frem?

Et forslag vil være:
=HVIS("din formel";"din formel";"")
Avatar billede ekman Nybegynder
04. februar 2002 - 08:49 #2
Det er denne formel:

=LOPSLAG(OPSLAG;OMRÅDE;2;SAND)

Hvor jeg indtaster et postnummer i opslag, og derefter skal vide om dette postnummer findes i mit område
Avatar billede b_hansen Novice
04. februar 2002 - 08:52 #3
=HVIS(ER.IKKE.TILGÆNGELIG(LOPSLAG(OPSLAG;OMRÅDE;2;SAND)
);"Postnummer findes ikke";LOPSLAG(OPSLAG;OMRÅDE;2;SAND)
)
04. februar 2002 - 08:52 #4
du kan også bygge funktionen ER.FEJL() ind i din formel. Jeg går udfra, at du er ved at lave et LOPSLAG - right ?

=HVIS(ER.FEJL(LOPSLAG(...,...,..,..,));LOPSLAG(...,...,..,..,);"")
Avatar billede b_hansen Novice
04. februar 2002 - 08:53 #5
Hvis sætningen tester, om dit opslag er tilgængeligt. Hvis det ikke er, skrives teksten "Postnummer findes ikke". Ellers laves opslaget.
Avatar billede ekman Nybegynder
04. februar 2002 - 09:03 #6
>>b_hansen

Det virker som lige som jeg ønskede. Tak for hurtig hjælp!

>>flemmingdahl

Jeg er ved at bygge et LOPSLAG, men er ikke helt sikker på hvad du mener?
Avatar billede janvogt Praktikant
04. februar 2002 - 09:05 #7
=HVIS(ER.FEJL(FORMEL);"";FORMEL)

Altså - hvis formlen giver fejl skal den lave en blank celle ellers skal den indsætte resultatet af formlen.
Avatar billede b_hansen Novice
04. februar 2002 - 09:06 #8
ekman> Flemmings forslag er en variant af min
Avatar billede ekman Nybegynder
04. februar 2002 - 09:15 #9
>OK! Nu er jeg med. Det var da egentlig meget smart!
Avatar billede bak Forsker
04. februar 2002 - 10:14 #10
Hvis din formel fx. er i A2 kan du bruge dit eget forslag med betinget formatering. Under betingelse 1 skal du vælge "Formel er" og ud for det skrive =er.fejl(a2).
Nu skal du så bare formatere skrifttypen hvid.
Dette kan selvfølgelig kun gøres når man ikke skal regne videre på tallene.