Avatar billede sazko Nybegynder
02. februar 2002 - 13:37 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Maksimum tegn

På min side kommer man til at kunne anmelde film, men jeg vil gerne have, at der er en begrænsning på x antal tegn, sådan at man skal begrænse sin brug af alt for mange ord. Kan det laves i PHP eller JavaScript.

/Sazko
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. februar 2002 - 13:40 #1
det nemmeste vill være hvis du oprettede spørgsmålet her:
http://www.eksperten.dk/kat/2/ eller her: http://www.eksperten.dk/kat/10/
Avatar billede grunken Nybegynder
02. februar 2002 - 13:41 #2
hvardan ska det indtastes ???

i et <textarea> ?
Avatar billede sazko Nybegynder
02. februar 2002 - 13:42 #3
Ja, men jeg ved ikke om det kan laves i PHP eller om man ksal bruge JavaScript, så jeg valgte fri debat.
Avatar billede sazko Nybegynder
02. februar 2002 - 13:42 #4
grunken >> ja
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2002 - 13:43 #5
Hvis det er et tekstfelt, så kan du sætte maxlength til et eller andet, fx:

<input type="text" name="anmeldelse" maxlength="80">

Men det er vel nærmere et textarea, du vil sætte begrænsning på, og så bliver det lidt sværere.

Men john_stigers har ret: Find den rette kategori før du spørger!
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2002 - 13:44 #6
Nårh, her er løsningen til et textarea:

<textarea name="ta" onKeyDown="if (this.value.length == 80) return false;"></textarea>

Sætter en begrænsning på 80 tegn.
Avatar billede grunken Nybegynder
02. februar 2002 - 13:45 #7
hvis det er ex <textarea>, eller alle mulige andre formfelter, er det bare at sætte gøre sådan her !

<textarea maxlength="1200">
<input type="text" maxlength="120"> o.s.v

-grunken
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2002 - 13:46 #8
Naaah... Nærmere sådan her:

<textarea name="ta" onKeyUp="if (this.value.length > 10) this.value = this.value.substr(0,10);"></textarea>
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2002 - 13:47 #9
grunken>> Man kan da vist ikke sætte maxlength på et textarea?
Avatar billede grunken Nybegynder
02. februar 2002 - 13:48 #10
phoenixv >

sagtens :) prøv selv, men din java virker jo osse så muligheder er der nok af ;)
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2002 - 13:49 #11
Jeg har prøvet, og det virker ikke! (IE5)
Avatar billede grunken Nybegynder
02. februar 2002 - 13:53 #12
phoenixv >

så kan jeg IK sige andet end din version af IE er skummel!
Men whatever du fik dine fortjente ponts, og det giver jo osse muligheden for en smart alertbox, når man har skrevet mere end ex antal tegn :)

-grunken
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2002 - 17:00 #13
grunken>> Ifølge alle de referencer, jeg kan finde, kan man ikke sætte maxlength på et textarea, og det virker nu heller ikke i NS6.2! Så det må da vist være din browser, der er den skumle type her! :)