Avatar billede kristiank Nybegynder
01. februar 2002 - 15:23 Der er 6 kommentarer

problem med netværksbrugere i WinXP...

Hej... Jeg sidder til et computermaraton, når vi så forsøger at logge ind på de andres computere kommer den med en meddelse hvor den sider at den anden computer ikke er tilgængelig!
Vi har begge WinXP!

Hvorfor kan vi ikke logge ind?
Avatar billede drone Nybegynder
01. februar 2002 - 15:41 #1
Der er 2 mulige løsninger:
1) Aktiver gæstekontoen
2) Det navn og kodeord der bruges til at logge ind på pc 1 med skal oprettes nøjagtigt magen til på pc 2, og omvendt.

Derudover skal i naturligvis have de grundlæggende netværksting sat rigtigt op. Deling af filer og mapper aktiveret. Ip- adresser, der ligger i samme subnet.
Avatar billede kristiank Nybegynder
01. februar 2002 - 17:06 #2
Vi har nu prøvet næsten alt....
sådan er vores computer sat op:

Computer1:
Navn: Dennis
IP: 10.0.0.1
Undernetmaske: 255.0.0.0
Brugernavn (logget på): Dennis Madsen (igen adgangskode)
Andre oprettede brugernavne: Kristian Kjeldsen (igen adgangskode), Gæst (aktiveret)

computer2:
Navn: Kristian
IP: 10.0.0.2
Undernetmaske: 255.0.0.0
Brugernavn (logget på): Kristian Kjeldsen (igen adgangskode)
Andre oprettede brugernavne: Dennis Madsen (igen adgangskode), Gæst (aktiveret)

Og når jeg vil ind på den anden computer kommer den med en meddelse om noget alá:
//Kristian er ikke tilgængelig...

Hvad er der galt?
Avatar billede kristiank Nybegynder
01. februar 2002 - 17:17 #3
På computer 1 kommer følgende fejl:

\\Kristian er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksressource. Kontakt serverens administrator for at finde ud af, om du har adgangstilladelse.

Logonfejl: Brugeren har ikke gået lov til at anvende den anmodede logontype på denne computer.
Avatar billede drone Nybegynder
02. februar 2002 - 18:18 #4
Har du delt nogle mapper ud ? Aktiveret deling af  maper og printere ?
Har du en eller flere firewals kørende.
Avatar billede s.b.a Nybegynder
02. februar 2002 - 18:20 #5
Deaktivere Firewall..
Avatar billede hald. Nybegynder
06. februar 2002 - 00:03 #6
Hey kristiank ! Se evt. http://www.eksperten.dk/spm/168382

Det kunne måske tænkes, at det er løsningen ;o)

Over and out
Hald