Avatar billede renny Nybegynder
09. maj 2000 - 15:26 Der er 3 kommentarer og
4 løsninger

DNS

Hvad kræves der for at køre DNS
Hardware
Software
evt. andet
Avatar billede fumes Nybegynder
09. maj 2000 - 15:35 #1
Enten en Windows NT - med DNS server
Eller en Linux/Unix med nameserver - vær dog opmærksom på at der er mange forhold som skal overholdes.

Eks. SKAL du ifølge dk-hostmaster have 2 navneservere som ikke er 2 CNAME records..

Hardware til en linux kan gøren med en gammel P75 eller bedre med 48 eller 64 Mb RAM - det kan styre flere tusinde zoner

En Windows NT vil jeg nok foreslå min en PII 266 med 128 Mb RAM - den kan sikker køre med mindre..
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
09. maj 2000 - 15:42 #2
Software kan anbefales: Simple DNS Plus
Læs mere på www.jhsoft.com

Genial, simpel DNS server.
Avatar billede koep Nybegynder
09. maj 2000 - 15:44 #3
Hej Renny

Jeg ville nok foreslå at de leher dig ind på en udbyders DNS da det er en dyr fornøgelse at lege plads til 2 servere!!

Hilsen Kristian

Avatar billede Martin Hede Nybegynder
11. maj 2000 - 01:18 #4
Du kan bruge <a href="http://www.easydns.com">EasyDNS</a>. Du kan registrere/flytte domæner hos dem, og de giver dig mulighed for at ændre i DNS oplsysningerne, også for subdomains.. og de er sk*** billige.
Avatar billede Martin Hede Nybegynder
11. maj 2000 - 01:19 #5
hmm... det der href tag var jeg da vist ikke så heldig med... øv!
Avatar billede koep Nybegynder
11. maj 2000 - 09:48 #6
skumdyr >

Når du skal skrive en web adresse (URL)
skal du bare skrive hele adressen med http:// foran så bliver den automatisk til et link
Avatar billede fumes Nybegynder
17. maj 2000 - 10:09 #7
Du har fået svar, men mangler vist lige enten at komme med kommentarer - eller at få lukket spørgsmålet !!!