Avatar billede addy Nybegynder
28. januar 2002 - 20:31 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ingen lyd.

Hej,
hvorfor virker mit lydkort ikke rigtigt?
Det er et indbygget på Soltek SL-75DRV. Jeg har købt en anden computer der bygger på samme kort som virker upåklageligt.

I enhedshåndtering er der indstalleret 3 lyd og spille enheder. Deriblandt lydkortet.

Det der gule højtaler-logo i proceslinien mangler.

*/ Addy
Jeg har opdateret driveren fra Solteks CD!
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2002 - 20:37 #1
Er onboard audio slået til i BIOSen?
Avatar billede addy Nybegynder
28. januar 2002 - 20:38 #2
Yeps
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2002 - 20:39 #3
Ved ik så
Avatar billede 1003 Nybegynder
28. januar 2002 - 20:55 #4
Ved ikke hvilken styresystem du har, i Win98 kan du under kontrolpanel og multimedieenheder, kan du krydse af om du vil have lydstyrke på procceslinien.
Det der med lyden, kan være fordi der er skruet ned, ellers kig under multimedieenheder om den rigtige enhed er valgt.
Avatar billede killa_freak Nybegynder
28. januar 2002 - 21:20 #5
Hvis du ikke ved om lydkortet er slået til i BIOSen, er der kun én ting at gøre, simpelthen at tjekke det inde i BIOSen. Du skal være helt sikker på om Onboard Soundcard er ENABLED...
Avatar billede addy Nybegynder
28. januar 2002 - 23:17 #6
killa_freak --> Yeps betyder ja. Altså er onboard audio slået til!
Avatar billede addy Nybegynder
28. januar 2002 - 23:21 #7
Lydenheder i multimedieenheder er helt nedtonet.
Det er som om der ikke er installeret et lydkort!

*/ Addy
P.S. Kører Win98 SE
Avatar billede hitmantoo Nybegynder
28. januar 2002 - 23:42 #8
Der er to steder i bios der skal være slået til
Avatar billede 1003 Nybegynder
29. januar 2002 - 10:02 #9
Hvis du fjerner dine multimedieenheder i egenskaber for system, altså sletter alle enhederne, finder windows dem så igen, hvis du klikker på opdatér?
Grunden til at de er nedtonet, er oftest at der ikke er installeret alle driverne.
http://www.soltek.de/English/home/01.htm klik på download vælg den enhed, der passer til dit bundkort.
du kan læse lidt om opsætning af dit bundkort. http://www.motherboards.org/articlesd/motherboard-reviews/945_1.html
http://www.motherboards.org/articlesd/motherboard-reviews/945_3.html
Avatar billede hitmantoo Nybegynder
31. januar 2002 - 22:05 #10
Du skriver at dit lydkort ikke rigtigt virker !! Kommer der ikke noget lyd overhoved?? Hvis ikke,tror jeg at dit lydkort er def.
Avatar billede addy Nybegynder
01. februar 2002 - 12:46 #11
Det er jo indbygget!