Avatar billede 300838 Nybegynder
27. januar 2002 - 00:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Computer mikroskop

Intel markedsfører et QX3 Computer Microscope der nok mest er beregnet som legetøj og har en ringe opløsning.
Jeg søger en lidt bedre løsning, lidt halv proff., uden at det koster alverden (skal bruges til frimærker).
Er der nogen der har et forslag eller et link ?
Avatar billede 1003 Nybegynder
27. januar 2002 - 00:27 #1
hvad med et webcam???
I en ordentlig udgave.
Avatar billede 1003 Nybegynder
27. januar 2002 - 00:35 #2
jeg ved ikke om dette er noget du kan bruge!
http://www.microscopy-uk.org.uk/sell/pcmic1.html
Avatar billede moonrider Nybegynder
27. januar 2002 - 00:38 #3
Hej hvad med en a4 sort side med glasklare striber og en ordentlig scanner så fylder du siden med mærker og scanner hele siden ind i en stor opløsning bruger et helt alm. billedbehandlings prg. til at zoome ind på de enkelte mærker, og ser efter varianter/fejl/rep OSV. det virker jeg gør det selv. samtidigt har du AFA billeder liggende til at variant bestemme, evt nye varianter gemmer du bare et billede af. det funker....
Avatar billede moonrider Nybegynder
27. januar 2002 - 00:43 #4
så er du også fri for at skifte mærke hele tiden der er til lang tid i et enkelt scan. evt kan du gemme flere hele billeder på en cd til dit forsikrings selskab
Avatar billede 1003 Nybegynder
27. januar 2002 - 00:43 #5
Hvad med en håndscanner, jeg ved ikke om de findes stadig, men det er da også en mulighed:-)
Avatar billede 300838 Nybegynder
27. januar 2002 - 21:10 #6
Et webcam eller en håndscanner er ikke løsningen, jeg har brug for muligheden for variabel forstørrelse.
Web:microscopy-uk.org - vil jeg bruge lidt tid på at undersøge nærmere.
Jeg har en proff. Heidelberg scanner og arbejder i Photoshop og det er den måde jeg hidtil har brugt og den er for langsom.
Avatar billede 1003 Nybegynder
28. januar 2002 - 07:54 #7
Da jeg ikke ved hvor meget du vil bruge at kr.- på dit microscop så er det lidt svært at finde noget, da disse microscoper er MEGET dyre :-(
Men der er da mange fine alternativer, hvis det må koste noget mere end det  du henviser til, med dit link..
Jeg Har set mange løsniger, bla. til laboratoriebrug.
Men hvis du er fiks på fingrende kan du tage et almindeligt cctv kamera med manuelt zoom og montere på et stativ, med en spot. grappe billederne med et grappercard det har du mulighederne for at zoome meget kraftigt ind på et enkelt frimærke.
Dette var bare et forslag..  :-)
Avatar billede 300838 Nybegynder
28. januar 2002 - 23:00 #8
Lige nu har jeg købt et Intel QX3 (mere for sjov) og et Logitech QuickCam Pro der har en lidt bedre opløsning og som jeg selv vil prøve at montere på et mikroskob, ændre lidt linsestillinger osv.
Jeg skal lave nogle forsøg og prøver nu, så det varer lidt inden jeg kommer tilbage, hvorfor jeg lukker spørgsmålet nu. Tak for indlæg.
Avatar billede 300838 Nybegynder
07. februar 2002 - 00:08 #10
cgleerup> Det nederste link klarer mit problem,
jeg anskaffer mikroskopet derfra. Tak for svar.
Jeg lukker !
Avatar billede cgleerup Nybegynder
07. februar 2002 - 09:39 #11
Tak!