Avatar billede bccinlove Nybegynder
25. januar 2002 - 17:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

TV-Out på grafikkort, hvad mangler jeg?

Hey,

Jeg har netop købt mig et grafikkort med tvout, hvilke kabler mangler jeg for at kunne sætte billedet over på mit fjernsyn ?
Avatar billede earp Nybegynder
25. januar 2002 - 17:22 #1
et audio-visuelt kabel?
Avatar billede tobiast Nybegynder
25. januar 2002 - 17:24 #2
Du mangler et s-vhs stik. Det kan du købe i alle radio/tv og data butikker. Hvis der ikke er dette i dit tv kan du køge en omformer med scart-stik. Hele herligheden ligger under 100 kroner....
Avatar billede tobiast Nybegynder
25. januar 2002 - 17:24 #3
Du mangler et s-vhs stik. Det kan du købe i alle radio/tv og data butikker. Hvis der ikke er dette i dit tv kan du køge en omformer med scart-stik. Hele herligheden ligger under 100 kroner....
Avatar billede bccinlove Nybegynder
25. januar 2002 - 17:27 #4
Jeg har noget der hedder S-VIDEO på fjernsynet (Philips 32" wide-screen 100Hz)

Ser stikket man sætter ind i computeren lige sådan ud som et almindeligt monitor stik ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. januar 2002 - 17:31 #5
Svideo er et lille rundt stik med 3-5 små ben i. Det er ikke noget monitor stik. Alternativt er der et rundt gult stik.
Avatar billede bccinlove Nybegynder
25. januar 2002 - 17:43 #6
Er kablet end i begge ender ? Jeg er nu klar over hvordan det foregår på fjernsynsdelen, men ikke helt hvor i grafikkortet jeg skal sætte kablet...
Jeg har to udgange på grafikkortet. 1 alm. monitor stik og et lidt bredere stik med 3 x 8 ben plus 4 ben lidt adskilt... (Håver I forstår) Grafikkortet er Matrox 550G
Avatar billede bccinlove Nybegynder
25. januar 2002 - 17:45 #7
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. januar 2002 - 18:10 #8
Der må være en eller anden form for adapter med som passer i det store stik, det der ligner ikke noget der passer ind i selv de vildeste fjernsyn.
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
20. februar 2002 - 15:36 #9
Jeg har et GeForce grafikkort og et Phillips wide screen 28"

- det jeg har gjort er at jeg har købet et stik hvor der er to kabler - en til Swhs-signalet og en til lydsignalet - disse to kabler samles i et scarstik, som sættes bag i tvet - herefter vil du kunne se skærmbilledet på tv'et (en af avkanalerne hedder swhs på phillipstv)
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
20. februar 2002 - 15:37 #10
Kablet gav jeg i øvrigt 400 kroner for (5 meter) - og ja jeg ved det er pisse dyrt, men det er altså den vejledende pris i butikkerne, men leder man kan man få de væsentlig billigere
Avatar billede bccinlove Nybegynder
29. august 2002 - 13:16 #11
lukker uden svar!