Avatar billede daywalker2k Nybegynder
25. januar 2002 - 13:00 Der er 7 kommentarer

TradeDoubler...

Nu har jeg hørt så meget om TradeDoubler, og nuv il jeg gerne vide hvordan det fungerer - virker det overhovedet? Er der nogen her der har erfaring med det? Og nogle her som har tjent på det?

Hvor mange besøgende skal man have? Hvad får man til gengæld for at have et banner liggende?
Avatar billede lrp Nybegynder
25. januar 2002 - 13:10 #1
Det virker fint. Har selv fået udbetalt et par gange. Der er vist intet minimum mht. antal besøgende, men man skal godkendes af de enkelte annoncører (som du selv kan vælge), så indholdet på din side skal altså være rimeligt seriøst (ikke porno mv.) Som regel får man mellem 25 øre og 1 kr. pr. klik. Nogle annoncører tilbyder helt op til 100 kr. i provision hvis de besøgende efterfølgende køber noget hos dem.
Avatar billede daywalker2k Nybegynder
25. januar 2002 - 13:12 #2
Hvor meget fik du f.eks.? Og hvad inhold var der på din hjemmeside?
Dvs. at man skal kun vælge annoncører, der passer til indholdet på ens hjemmeside?
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
25. januar 2002 - 13:44 #3
Jeg har intet positivt hørt om tradedoubler før nu... folk tjener ingen penge på det (det er minimalt)

http://www.eksperten.dk/spm/31315

Men lav en søgning herinde og kig:

http://www.eksperten.dk/list.phtml?Esession=2533c88e2daff777449bfd6deca5c004&q=tradedoubler
Avatar billede websafe Nybegynder
26. januar 2002 - 16:08 #4
TradeDoubler er måske det mest seriøse affiliateprogram herhjemme... Problemet er bare, at det ikke siger særligt meget! (Et af) problemerne med TD er, at de kræver et beløb for at starte et prog. (jeg mener det er mellem 10k og 25k kr.), men de kræver ikke forudbetaling fra deres kunder og derfor sker det (alt for) tit, at TD's affiliates ikke får en eneste krone fordi kunden går konkurs inden TD får faktureret dem. Indtil videre er det foregået sådan, og jeg har kun fået udbetalt ca 50% af hvad jeg har optjent.
DanBan har vendt det hele om, således at kunden *skal* betale forud, men her er probelemet så, at man minimum skal have optjent 50,- i et partnerprogram for at få penge udbetalt. Hvis man efter at have optjent 5,- i et program finder ud af at det går for langsomt med at tjene penge og afmelder sig programmet er ens 5,- tabt og overgår til DanBans konto. Irriterende ad H til...
Yderligere har jeg hørt, at DanBan har det med at ændre reglerne når man når op i nærheden af, at man kan få udbetalt penge. Heller ikke noget som giver vildt mange plusser i min (bank)bog...

Alternativ:
Prv f. eks. www.reklamenet.dk eller www.commissionpartner.com istedet...
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
26. januar 2002 - 16:18 #5
jeg har hørt mest positivt om:

addpepper og doubleclick men de vurdere om det er et site de vil levere bannere til, og de er vist lidt kræsne. Men har ikke selv erfaring.
Avatar billede ado.dk Nybegynder
30. januar 2002 - 17:42 #6
Af de to er adpepper det mindst krævende.
Jeg har en af mine sider med i deres netværk, men de kræver at man har omkring  100.000 visninger pr. måned -  Men til gengæld betaler de også ganske godt.
Doubleclick står for reklamesalg på mange af de største danske sider og her er det meget svært at blive optaget - Har jeg hørt :o)
Avatar billede jondmac Nybegynder
14. marts 2003 - 01:32 #7
brug de amerikanske, og betal skat af pengene! - Der er mange flere at vælge mellem og nogle af dem giver godt, andre mindre!