Avatar billede kjalle Nybegynder
04. maj 2000 - 17:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Expert-exchange.com

Hvorfor ikke lukke et spørgsmål når et svar er givet så der ikke kommer 500 svar ?? Og hvorfor ikke give karakterer for hvor god en evt. besvarelse har været ??
Avatar billede stigc Nybegynder
04. maj 2000 - 19:17 #1
Fordi man tit godt kan bruge en videre debat, også selvom nogen har svaret på spørgsmålet.....

Pointene er vel en form for karakterer.....
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2000 - 23:41 #2
Mange gange kommer der flere guldkorn frem, så et svar kan måske betyde, at problemet ikke kan løses helt eller slet ikke.

Et debatspørgsmål, hvis man har tænkt sig det lukker man da heller ikke efter få indlæg, det vil da være trist.

Hvis det er noget, man ønsker vuderet, ja så er det da rat med flere svart, så man får så bred en vudering, som muligt.
Avatar billede kjalle Nybegynder
05. maj 2000 - 11:46 #3
Jeg mener så kan man jo gå ind og se personens sidste 10 karakterer og de sidste 10 personen har givet ... hvis en videre debat ønsked kan man jo bare lade være at acceptere svaret .... Sådan virker det på expert-exchange.com :o)
Avatar billede codpiece Nybegynder
03. august 2000 - 23:51 #4
Karakterer: yes, lukke: well...

stigc > pointene siger ikke så meget om, hvor værdifuldt svaret var, kun om, hvor desperat spørgeren var (dvs hvor værdifuldt *spørgsmålet* var for hende).

kjalle > mht karakterer, så er det en *rigtig* god facilitet når man søger efter et eller andet problem og der måske dukker 50 forskellige indlæg op. Så kigger man selvfølgelig først efter dem, der har den højeste karakter (får dem evt sorteret efter karakter?). Karakteren kan passende gives samtidig med at man fordeler points. Hvis man ikke ønsker at give karakter, gives en middelkarakter automatisk.

Karakterlisten lyder også som en rigtig god idé.

Det der med at lukke for kommentarer efter at svaret er accepteret synes jeg er lidt kedeligt, da ideen med indlæggene jo er, at alle kan vende tilbage og lave deres kommentarer - også den , der har stillet spørgsmålet.

Forestil dig at der var et problem med program X, der pludselig kører utroligt langsomt. Man får et par forslag, men der er intet der hjælper. Der går et par uger, hvorefter man lukker spørgsmålet. 3 dage senere kommer der en hotfix til programmet, som løser alle problemerne. Det ville være lidt synd, hvis man ikke kunne lægge en kommentar ind, så andre kunne få glæde af løsningen.

Et andet eksempel er, hvis der kommer en ny bruger, der har en god løsning til et problem, der allerede er blevet accepteret. Hvis denne bruger har lyst til at forære sin løsning væk må hun da have muligheden for det.

Det var min 25-øre

// Codpiece
Avatar billede kjalle Nybegynder
18. september 2000 - 16:59 #5
tja