Avatar billede crackya Nybegynder
23. januar 2002 - 00:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Toshiba Bærbar

Jeg har en Toshiba bærbar der ikke vil starte. Når man starter den lyser den bare på cdrom drevet til den går ud igen efter et stykke tid..

Jeg har prøvet resetknappen, men intet hjælper
Avatar billede jefa Nybegynder
23. januar 2002 - 00:59 #1
Kommer der lys i skærm ?
Prøv evt. med bootdisk
Avatar billede medazza Nybegynder
23. januar 2002 - 01:02 #2
Jeg har engang haft en Toshiba bærbar. Den havde det med sometider ikke at ville slukke eller tænde. Jeg pillede batteriet af og satte det i igen. Dette løste mit problem. Om det kan løse dit, det kan jeg da kun håbe på. Det kan også være dit batteri der er defekt og skal skiftes ud, de er bare vildt dyre da de er reservedele. Typisk 600-1000kr. ex moms. Og til sidst ja så kan det være noget helt andet som er defekt. Har du stadig garanti ? Hvis ja, så skynd dig at indlevere den.
Avatar billede 1003 Nybegynder
23. januar 2002 - 07:49 #3
Sker det også når du har strømforsyning tilsluttet.
Hvis den gør, skulle du måske tjekke om din strømforsyning den virker.
hvis strømforsyningen ikke duer,kan du prøve og åbne den, og se om der sidder en sikring, der evt. er sprunget. Ellers kan du med fordel købe den, som targa har lavet, den er universal og passer til stortset alle bærbare
Avatar billede crackya Nybegynder
23. januar 2002 - 10:19 #4
Jeg har tjekket strømforsyning. Problemet er der selv om den kun er tilsluttet strømforsyningen
Avatar billede noia Nybegynder
23. januar 2002 - 11:39 #5
Den universelle metode at undersøge, om der er noget man kan gøre, er ved at hive ALTING ud af den, af ting, der er ekstra, såsom batteri, cdrom-drev, mv. (hvis man kan - det er ikke alle maskiner, der har multibays) - dobbeltcheck om keyboard-kablet sidder ordentligt fast på motherboardet - kan gøres på mange maskiner, ved at finde små dimser, der låser keyboardet fast, ude i kanten af det, trykke dem ind, og så vippe det op. Prøv at boote den op udelukkende med strømforsyning til, som du allerede har gjort. Prøv så alene med batteri. Hvis intet af det virker, så slipper du nok ikke for at sende den ind - det er ret tit, at motherboardet står af på bærbare, og det kan generere fejl af samme slags som du oplever. Men test det først. - Har oplevet det med alle mulige IBM, Compaq, Dell, Fujitsu og Vobis-maskiner - og en del andre jeg ikke kan huske længere. Ked af jeg ikke kan være mere fortrøstningsfuld.
Avatar billede crackya Nybegynder
23. januar 2002 - 11:44 #6
der kommer intet billed på skærmen og den booter ikke på a-drev men hænger fast på cdrom drev.
Kan man nulstille opstarts drev et eller andet sted...?!?...så den evt. startede på harddisk eller a-drev...
Avatar billede medazza Nybegynder
23. januar 2002 - 12:06 #7
Ja, du kan selv bestemme i BIOS hvilket drev der skal bootes på. Du skal bilve ved med at trykke på Escape indtil at den skriver "F1 to enter setup" Så trykker du F1 og kan derefter ændre indstillinger. Nu er det et stykke tid siden jeg har haft min Toshiba bærbar, men mener det er sådan. :=)
Avatar billede 1003 Nybegynder
26. februar 2002 - 15:13 #8
Har du fået svar på dit spm.?
Avatar billede crackya Nybegynder
26. februar 2002 - 15:27 #9
Nej jeg har endnu ikke fået den til at virke..
Avatar billede crackya Nybegynder
29. august 2002 - 08:21 #10
ærgeligt...men intet virker..