Avatar billede xhandel26 Nybegynder
20. januar 2002 - 17:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

adgangskode til mappe

Jeg skal have lavet en adgangskode til en mappe i xp som skal deles på et netværk.Hvordan gør man det??
Avatar billede grinderslev Praktikant
20. januar 2002 - 17:40 #1
Deling - sikkerhed. Tilføj de brugere som skal have adgang.
Avatar billede resten Nybegynder
20. januar 2002 - 17:40 #2
højreklik på den og gå ned i deling og sikkerhed sæt et hak i gør mappen privat.
Avatar billede xhandel26 Nybegynder
20. januar 2002 - 17:44 #3
men jeg kan ikke aktivere det hak i privat!!?
Avatar billede xhandel26 Nybegynder
20. januar 2002 - 17:53 #4
men jeg kan ikke aktivere det hak i privat!!?
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
20. januar 2002 - 18:04 #5
Tror ikke du kan gøre sådan at der kommer en box frem og spørge efter adgangskode, men ved det ikke.
Du kan hvis kun gøre sådan at fx Administratorer har ret til mappen eller så kun din brugerkonto har adgang til den (så skal bruger kontoen være global).
Avatar billede resten Nybegynder
20. januar 2002 - 18:09 #6
Sådan deles et drev eller en mappe på netværket
Åbn Windows Stifinder, og find derefter det drev eller den mappe, du vil dele.
Højreklik på det pågældende drev eller den pågældende mappe, og klik på Deling og sikkerhed.
Hvis du deler et drev, skal du på fanen Deling klikke på Hvis du forstår risikoen, men stadig vil dele drevets rod, skal du klikke her.
Hvis du deler en mappe, kan du fortsætte til næste trin.
Benyt en af følgende fremgangsmåder:
Hvis afkrydsningsfeltet Del denne mappe på netværket er tilgængeligt, skal du markere det.
Hvis afkrydsningsfeltet Del denne mappe på netværket ikke er tilgængeligt, er computeren ikke på et netværk. Hvis du vil installere et privat netværk eller lille kontornetværk, skal du klikke på hyperlinket guiden Netværksinstallation og følge instruktionerne for at aktivere fildeling. Benyt denne fremgangsmåde igen, når fildeling er aktiveret.
Bemærk!

Hvis du vil åbne Windows Stifinder skal du klikke på Start, pege på Programmer, pege på Tilbehør og derefter klikke på Windows Stifinder.
Hvis du vil ændre navnet på mappen på netværket, skal du skrive et nyt navn på mappen i tekstboksen Sharenavn. Dette ændrer ikke navnet på mappen på computeren.
Hvis du vil lade andre brugere redigere filerne i den delte mappe, skal du markere afkrydsningsfeltet Tillad andre brugere at ændre mine filer.
Hvis du er logget på som gæst, kan du ikke oprette en delt mappe.
Funktionen Deling er ikke tilgængelig for systemmapperne Dokumenter og indstillinger, Programmer og Windows. Du kan desuden dele mapper i andre brugeres profiler.