Avatar billede doris Nybegynder
20. januar 2002 - 11:51 Der er 3 kommentarer

Hvordan optimerer jeg mit netværk samt stofanet (MTU, RWIN, TTL osv..)?

Jeg har to maskiner med WIn98SE, hvoraf den ene indeholder to netkort (-et til stofanet og et til lan) og den anden indeholder et netkort.
Jeg har prøvet at optimere begge netværksforbindelser med et lille program, DFÜ-Speed 2.2 (http://www.resident.purespace.de/Spaceware/DFUE-SpeedV2-2.zip) som har sat mine maskiner op til optimerede netværksindstillinger. Nu er MaxMTU=1492, Rwin=32767, TTL=64, MaxConnection Http 1.0=20, MaxConnection Http 1.1=10 og Port 139 blokeret.
Internetforbindelsen virker umiddelbart hurtigere nu, men når jeg kopierer filer fra den ene til den anden maskine, kører det noget langsommere end før.
Hvad er de bedste indstillinger til både stofanet og lan? Hvad kan jeg gøre for at have både en hurtig internetforbindelse og et hurtigt lan?
på forhånd tak for hjælpen!
Doris
Avatar billede anderswj Nybegynder
20. januar 2002 - 12:02 #1
Hvis du skal få absolut max ud af din Lan/Internet forbindelse er Windows 2000 sagen. Det er i forevejen top optimeret til alt hvad du ønsker at koble sammen.

Jeg har eksempelvis Windows 98SE installeret sammen med Windows 2000.  Jeg har en 1Mbit Adsl, og hvis jeg henter noget ned med Windows98, vil jeg tit og ofte max kunne hente med 60-80kb/s, hvoraf jeg i Win 2000 kan hente med 100-120kb/s fra det samme sted.

Du kunne prøve at installere windows 2000 ved siden af en af dine windows98, og mærke forskellen! :o)

Anders!
Avatar billede doris Nybegynder
20. januar 2002 - 12:20 #2
Win2000 er ikke løsningen på mit problem!
Jeg vil gerne have den bedst mulige indstilling til mit netværk og til stofanet, altå de optimale værdier for MTU, TTL, RWIN osv.
Hvis jeg får et svar på mine spørgsmål, kan du også bruge dem til at optimere din win98.. :o)
Du kunne jo også prøve med DFÜ-Speed.. ;)
hilsen
Doris
Avatar billede anderswj Nybegynder
20. januar 2002 - 12:32 #3
Jeg kører ikke Windows 98 til daglig :o)
Jeg bruger udelukkende Windows 2000 Advanced Server, med 2 Netkort også.

Her er problemet der ikke. Windows 98 kan ikke administrere dens netværks trafik líge så godt som Windows 2000 eksempelvis kan.

Windows 2000 udregner desuden selv TTL MTU Rwin, og alle andre indstillinger, alt efter hvad du er tilsluttet.

Ændre man disse indstillinger i Win98SE, er det generelt for alle netkort, og du kan resikere tab af hastighed...

Windows98 bruger jeg kun som reserve, hvis noget skulle gå galt :o)

Anders! :o)