Avatar billede clausito Seniormester
20. januar 2002 - 01:32 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor virker hverken Scandisk eller diskfragmentering i Win98

Jeg ved man skal lave Scandisk før Diskfragmentering, men intet virker og Pc´en låser.
Nogle forslag til en løsning?

Hilsen  Claus
Avatar billede wanix Praktikant
20. januar 2002 - 01:34 #1
Geninstaler Windows.
Avatar billede perj Nybegynder
20. januar 2002 - 01:37 #2
Forsøg i første omgang at starte op i fejlsikker tilstand [F8] og kør derfra først scandisk, og derefter diskfragmentering. Det kan måske klare det i første omgang, ellers må du sikkert i gang med en geninstal. som wanix foreslår.
Avatar billede wanix Praktikant
20. januar 2002 - 02:27 #3
Det er da næmmest bare lige at geninstalere windows.
Avatar billede peacekeeper Nybegynder
20. januar 2002 - 02:38 #4
Det kommer an på om det er en orginal windows cd han har.
Avatar billede riversen Nybegynder
20. januar 2002 - 08:02 #5
wanix: det var da et dårligt forslag

clausito: grunden til at scandisk og diskfragmentering ikke virker er, at der ikke må gøre nogen programmer i baggrunden...prøv fx at trykke ctrl + alt + del. Der skal kun stå explorer.
Kører det et program i baggrunden som skriver til harddisken begynder scandisk forfra eller låser. Som perj skriver kan du også gøre det i fejlsikret tilstand.
Avatar billede summer Mester
20. januar 2002 - 08:57 #6
Det er åbenbart ikke clausito\'s problem, at scandisk genstarter igen, igen. Hans pc låser jo.
Den første og bedste mulighed at afprøve er perj\'s forslag.
clausito, hvis ikke F8 virker, så brug Ctrl istedet. Der kan også være andre muligheder, men prøv lige Fejlsikret først. Har du install. eller lavet noget særligt med din pc fornylig.
Avatar billede riversen Nybegynder
20. januar 2002 - 09:11 #7
som jeg skriver...begynder forfra eller låser...
Avatar billede summer Mester
20. januar 2002 - 09:58 #8
Ok, enten eller, eller begge dele :)Jeg har bare aldrig oplevet at min pc låser i Scandisk, uanset hvor mange programmer der har kørt i baggrunden, men starter forfra igen, igen, ja.
Avatar billede snubby Nybegynder
24. januar 2002 - 13:15 #9
prøv at genstarte i dosmode skriv scandisk/all
? all=alle drev.
Avatar billede riversen Nybegynder
01. august 2003 - 22:11 #10
luk spørgsmålet tak
Avatar billede summer Mester
22. december 2003 - 17:12 #11
Luk please!
Avatar billede bouggi Nybegynder
22. marts 2004 - 23:32 #12
mon ikke tiden er nået til at lukke
Avatar billede clausito Seniormester
04. april 2007 - 16:34 #13
Men husk point
Avatar billede clausito Seniormester
18. august 2010 - 11:16 #14
Ved ikke hvem derkal have points - har helt glemt spørgsmålet. Points til mig sel`?
Avatar billede riversen Nybegynder
18. august 2010 - 17:05 #15
fik du det til at virke? ;)
Avatar billede clausito Seniormester
12. januar 2011 - 23:02 #16
eget svar