Avatar billede maddawg Nybegynder
18. januar 2002 - 12:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Western Digital 100gb 7200rpm probs

Halløj i hytten.

Jeg købte for en måneds tid siden en WD 100gb HD, og den virkede da fint.
Her på det sidste, syntes jeg at jeg kunne høre den pib lidt..altså ik som noget der skrattede imod den, men mere som en svag hylende summen.

Da jeg så kopierede et 1,5gb image over på den, fik jeg fejlen \"Error copying img010102. Cyclic Redundancy Check\".

Sikkert tænkte jeg. Det er vel bare en fucked up fil, så væk røg den.
Da jeg så bootede maskinen op (idag), kunne den ikke finde, hverken min primære master HD (en 27gb IBM) og heller ikke min primære slave HD (WD\'en).

Da jeg fjernede WD\'en, kører resten do fint.
Så prøvede jeg at smide den over i min gamle maskine, og nej; den kunne heller ikke findes i BIOS.

Umiddelbart, vil jeg mene, at enten skal lortet byttes, eller også er det pga den er cyclic.jeg.skal-gi-dig-skal-jeg, men om noget kan reddes derfra, aner jeg ikke.

little help?
Avatar billede trismegistos Nybegynder
18. januar 2002 - 13:06 #1
Har du prøvet WD\'s eget diagnosticerings værktøj?
Der er store chancer for at dette vil kunne redde din disk.
Avatar billede trismegistos Nybegynder
18. januar 2002 - 13:08 #2
Avatar billede maddawg Nybegynder
18. januar 2002 - 13:09 #3
næh.
Da jeg ikke kan detecte disken i BIOS, kan jeg ikke forestille mig, hvordan jeg skulle kunne køre nogle programmer på/med disken på nogen måde.
Avatar billede trismegistos Nybegynder
18. januar 2002 - 13:31 #4
prøv alligevel!.
Avatar billede maddawg Nybegynder
18. januar 2002 - 14:41 #5
hmm... får en fejl 0457:
\"Identified Data Not Found. Several instances of information on data positioning and location could not be found. Drive should be replaced.\"

Er der nogen der kender til et program, hvor jeg muligvis vil have mulighed for at redde noget af hvad der ligger på disken?

Hvis et diagnosticerings program kan se at nogle filer er fuc*ed, burde der da være (bare en lille) mulighed for at et program kan redde det data der ikke fejler noget...

little help ?
Avatar billede trismegistos Nybegynder
18. januar 2002 - 14:55 #6
Jeg kender ikke nogen disk-recovery programmer som er til at købe for menneskepenge , sorry m8.
Har du fået svar på dit spm.?
Prøv at tale med dem hos forhandleren , om de har mulighed for at redde nogen af dine data , når du bytter den.
http://www.google.com/search?q=disk+recovery&hl=da&lr=
Avatar billede maddawg Nybegynder
18. januar 2002 - 14:56 #7
yeah..takker for hjælpen...
Avatar billede trismegistos Nybegynder
18. januar 2002 - 14:57 #8
Takker for point.          :)
Avatar billede trismegistos Nybegynder
18. januar 2002 - 15:06 #9