Avatar billede LNG.DK Novice
13. januar 2002 - 00:28 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

TV-out fra GeForce 3 Ti 200

Hej Ekspertere håber i kan hjælpe.

Jeg har lige været ude og investerer i et kabel, så det efter teorien skulle være muligt at se film på TV fra computeren. Kablet er af den slags som har SVHS og lyd og ender i et scartstik.

Mit problem er bare at jeg ikke kan få det til at virke, håber i har nogle konstruktive forslag.
Det skal lige nævnes at mit TV understørre de forskellige formater, PAL osv.
Avatar billede thaufer Nybegynder
13. januar 2002 - 00:30 #1
understøtter dit tv også svhs?
Avatar billede thaufer Nybegynder
13. januar 2002 - 00:31 #2
mange tv\'er er nemlig kun \"forberedt\" på svhs.
Avatar billede LNG.DK Novice
13. januar 2002 - 00:45 #3
ja, kablet er det via S-VHS/scart og ikke S-VHS i begge ender skal det være det ??
Avatar billede thaufer Nybegynder
13. januar 2002 - 00:47 #4
tjaa... Det ville jeg mene. Det plejer man da at bruge.

Men jeg kan ikke udelukke at løsningen med scartstik ikke virker.
Avatar billede thaufer Nybegynder
13. januar 2002 - 00:50 #5
men hvis dit tv ikke understøtter svhs men kun vhs, så kan det være grunden. Hvad er det for et tv?
Avatar billede LNG.DK Novice
13. januar 2002 - 00:55 #6
Den uderstøtter SVHS, og VGA (kun i 640x480)her er link.
http://www.finlux.com/html/tuote.cfm?id=561&type=tv
Avatar billede thaufer Nybegynder
13. januar 2002 - 00:58 #7
hmm, så kan det være du prøver at smide SVGA ind i tv\'et.
Avatar billede LNG.DK Novice
13. januar 2002 - 01:02 #8
har prøvet at smide scartstikket i både TV og Video.
Avatar billede LNG.DK Novice
13. januar 2002 - 01:06 #9
Skal man aktiverer nok på grafikkortet ??

Hvis jeg går ind under avancerede egenskaber, kan jeg ikke vælge TV.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
14. januar 2002 - 08:31 #10
Prøv lige at opdatere dine drivere til grafikkortet, og vælg så dem der følger med til kortet - der er nok ikke nogen til xp med der kan du, mener jeg, bruge dem der ligger til win2000.

Det skulle give dig en mulighed for at vælge under din eskærmegenskaber, avanceret, at benytte din tv-udgang som en monitor nummer to - for at vise det samme som der er på skærmen skal den stå til klon og PAL og så definere du hvilket udgnagssignal du vil bruge, og det lader sig jo så i dette tilfælde være svhs!
Avatar billede LNG.DK Novice
14. januar 2002 - 17:44 #11
Det bør vel lige nævnes at jeg bruger win2k.

Som cgleerup foreslår: det går fint lige indtil den skal finde min TV, skærmen bliver sort, og når skærmbilledet kommer tilbage er TV automatisk fravalgt. (på min monitor)

Ang. driver bruger jeg den der fulgte med. 8)
Avatar billede cgleerup Nybegynder
15. januar 2002 - 08:40 #12
Har du sat stikket i, og valgt a/v på fjernsynet.

Desuden: Hvis du bruger en adabter skal du lige sikre dig at den er beregnet på at spille fra en enhed og indtil fjernsynet - altså ikke fra fjernsynet til en enhed!
Avatar billede LNG.DK Novice
15. januar 2002 - 17:23 #13
Hej igen

Ja stikket er i og TV\'et står på a/v.

Stikket er uden adaptor, altså et kabel hvor kablet går direkte over i et scartstikd. Det er beregnet til brug fra SVHS udgang på gfx-kort til scartindgang i video/TV (sagde den kloge mand er solgte det til mig).  8)
Avatar billede cgleerup Nybegynder
18. februar 2002 - 10:26 #14
det kan godt være at du har talt med en klog mand, men hvis du har slået det til under din eskærmegenskaber, så ville jeg prøve med et andet kabel!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
04. april 2002 - 13:50 #15
Det er jo altid den mulighed at det kabel du har købt løber den forkerte vej, altså at det er beregnet til at spille fra video og til evt. et kamera eller en pc, og ikke fra kamera eller pc til video - og det er ikke helt ligegyldigt med et svact da disse ikke altid er loddet på alle ben
Avatar billede LNG.DK Novice
18. april 2002 - 12:25 #16
Så fandt jeg ud af problemet. Mit TV har 3 x scartindgange, det er kun den ene der understøtter TV-out signalet.

valget stod mellem A/V, E1 og E2 det viste sig at være E2 det kunne håndterer signalet.

lige et lille hint til et godt program til TV-out >>

http://www.tvtool.de/german/download_d.htm