Avatar billede lp Nybegynder
25. april 2000 - 15:47 Der er 1 kommentar

CrontTab

Hejsa,

På en Unix maskine er der et komponent som hedder CronTab og som kan benyttes til at få serveren til at udføre bestemte opgave på fastsatte tidspunkter. Dette kunne fx være en sammenregning af nogle ting i en database den skulle foretage hver nat kl. 02:00 eller starte runsending af et nyhedsbrev kl. 07:00 helt af sig selv uden en admin skulle trykke på en knap.

Hvordan foregår det på en NT, jeg har pt. ikke helt egen adgang til serveren så jeg håber man kan lave noget uden at skulle have fysisk kontakt med den?
Evt noget ASP kode???

Håber på gode ideer?
Avatar billede s Nybegynder
25. april 2000 - 18:03 #1
Jeg mener desværre ikke dette kan lade sig gøre uden fysisk kontakt til serveren.
Fra windows95-plus/win98 kendes Windows "Task Scheduler". Denne findes også til WinNT. Hvis du vil kunne få din administrator til at lave et "job" her der bliver sat til kl. 02.00 hver nat vil du kunne lave et script der vil kunne gøre dette.
Dette script kunne så f.eks. laves som et .vb-script eller et .js-script. Det skal så indeholde noget vb-script eller JavaScript-kode der får serveren til at lægge tallene sammen.