Avatar billede BRS Nybegynder
10. januar 2002 - 11:18 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

2 domæner i IIS 5.0

Jeg har en win2k server med IIS kørende med 1 domæne...

Nu skal jeg ha\' et domæne mere... Hvad er fremgangsmåden for at få det til at virke...

Jeg kører ADSL hjemme og har på det nuværende domæne en DNS-pegning til min egen IP-adresse.
Kan IIS skille de to domæner fra hinanden når der bliver henvist til samme IP-adresse ?
Avatar billede coool.dk Nybegynder
10. januar 2002 - 11:19 #1
Ja det er ret let.. Nu må vi se om jeg stadig kan huske det.. :D
Avatar billede dr.m Nybegynder
10. januar 2002 - 11:20 #2
yes. but only with server version.

http://www.hanno.dk/VisArtikel.asp?ID=83
Avatar billede coool.dk Nybegynder
10. januar 2002 - 11:26 #3
Du skal gå ind i IIS og tilføje et nyt website...
det gør du ved at højre klikke på web sted du har nu... og vælg new : website så kommer der den der guide til at oprette nyt website gå den i gennem..

Så skal vi (regner med du har 2 domains...) nu til at lave så serveren IKKE svare for det andet domain... så du skal vælge egenskaber (properties) for det web sted du vil rette først der finder du det faneblad der hedder website og der hvor der står ADVANCED så kommer der et nyt vindue frem hvor du vælger den IP du nu har og så skriver du domain navnet i feltet.. (gentag dette på alle websites) så skulle det HELST virke... :)
Avatar billede BRS Nybegynder
10. januar 2002 - 11:28 #4
ok - det lyder som om det er den rigtige løsning...
Jeg lader dog lige spørgsmålet stå åben til jeg har fået det testet... jeg bestiller domænet idag - så må vi se hvornår det træder i funktion.

Håber det er iorden...
Avatar billede BRS Nybegynder
10. januar 2002 - 11:34 #5
hmmm... jeg søgte lige lidt hos microsoft selv... de har følgende opskrift...

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=http%3a%2f%2fwww.microsoft.com%2fDanmark%2fsupport%2fxmlkb%2fda308%2f6%2f61.ASP

Det står ikke noget om at der skal rettes i Hosts filen... Men nu får vi se... jeg skal nok vende tilbage med info om hvad der virker... =)
Avatar billede hojben Novice
10. januar 2002 - 15:15 #6
http://213.237.80.136/iis5/

Hosts filen virker kun lokalt...
Avatar billede BRS Nybegynder
10. januar 2002 - 16:00 #7
hojben -> det mente jeg nu også, men var ikke 200% sikker - så jeg ville ikke lige feje det af bordet... :)
Jeg har bestilt domænet idag - og vender tilbage når det er i funktion...
Avatar billede hojben Novice
18. januar 2002 - 15:22 #8
spørgsmål er besvaret...

accepter og luk
Avatar billede BRS Nybegynder
05. februar 2002 - 15:03 #9
Nu har jeg nok en dårlig vane med at vente med at acceptere indtil jeg rent faktisk har fået konstateret om det virker... sådan er jeg bare... :)

Både coool.dk og hojben havde ret... forklaret på to forskellige måde og med to forskellige forudsætning mht. hvornår man foretager sine ændringer...