Avatar billede yebzqey Nybegynder
08. juni 1999 - 00:30 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Er netprotesten rimelig?

Der var netstrejke søndag d. 6. juni, hvis der skulle være nogen som ikke har hørt det.
Men er protesten rimelig? Skal der indfæres flatrate i Danmark så de der surfer meget skal betale det samme som de der bare har internet for at tjekke deres e-mail hveranden måned.
Jeg siger ikke at det ikke er urimeligt at Tele Danmark tjener fedt på deres kabler. Jeg vil heller ikke sige at priserne er lave. Der er ingen tvivl om at de skal nedsættes.
Jeg siger blot at jeg ikke finder det rimeligt at indføre flatrate... Så kan de der vil have flatrate jo bare få ADSL eller hvad det hedder...
Dette spørgsmål er ikke oprettet for at genere de aktive i netstrejken, som virkelig har gjort et godt stykke arbejde, men for at skabe lidt debat om kravende er rimelige...
Avatar billede joshua Nybegynder
08. juni 1999 - 00:43 #1
hmmm - rimelige. Det er jo svært. Men jeg har hørt at kvaliteten af Internet ydelsen i USA er meget ringe og at det skulle skyldes de lave priser. Ved ikke om der er en sammenhæng - men hvis der er er det betænkeligt at nedsætte prisen for meget.
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
08. juni 1999 - 00:44 #2
Det er meget få procent der kan få ASDL, så den begrundelse er ikke særlig god!!!!!
Avatar billede yebzqey Nybegynder
08. juni 1999 - 00:48 #3
Det ved jeg godt... Det er kun i byerne da ADSL frekvenserne ikke kan bevæge sig over særligt lange afstande... Dårligt eksempel. Men jeg synes virkelig ikke at flatrate er en god ide.
Som Joshua også antyder, bliver kvaliteten meget ringere, da der vil være mange flere der surfer samtidig med flatrate. Det kan nettet ikke bære.
Avatar billede lindemann Nybegynder
08. juni 1999 - 08:19 #4
Der er en bevaegelse i hele tele sektoren (i den mindste i Europa), der gaar mod at selve opkoblingen bliver meget lille og det folk kommer til at betale penge for i fremtiden er services. Den magin som teleselskaberne tjener paa opkoblingen er/bliver saa forsvindende lille, at de bliver noed til at se sig om efter noget andet. Jeg ved godt man reelt set skulle betale for antal megabyte man forbruger (for rimelighedenes skyld), men med almindelige modem bruger man resourcer i telefon switchen, som nogle skal betale.
Avatar billede thoeger Nybegynder
08. juni 1999 - 10:42 #5
Fremtiden er jo sandsynligvis ikke almindelige telefon forbindelser, da flere og flere jo kører over det kabel net, hvor der enten er flatrate eller meget lille takst, dog med stor abnoment.
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
08. juni 1999 - 13:13 #6
>>yebzqey

Kære ven i USA betaler de mindre for en flat rate end du betaler for blive opkoblet herhjemme...

Flere steder betales ca. 6$ pr. måned. Prøv at spørge hvor meget du kan surfe for det beløb i DK!

Tele Danmark blev skilt fra staten på et forhastet grundlag, således deres monopol ikke blev brudt. Alt dette for på kort sigt at kunne vise overskud på Finansloven.

Lad konkurrencen få frit spil - bryd Tele Danmarks monopol med lov. Markedet er ikke i reel konkurrence ligevægt, før end lokal takst bliver gratis!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. juni 1999 - 14:08 #7
ej for fanden jeppe du kan sgu da ikek begynde at gå imod os sådan man... nåh men vi ses i morgen til eksamen
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. juni 1999 - 14:11 #8
og man kunne eventuelt lave VALGFRIHED!

det er lidt ligesom nu, hvor det er dyrere pr. minut hvis man har "Gratis" internet, end det er hvis man har et abbonnement.

dem som aldrig bruger nettet kunne bare være på med minuttakst, og så kan vi andre få flatrate
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
08. juni 1999 - 16:54 #9
enig med cyber....
Avatar billede a1a1 Novice
08. juni 1999 - 17:08 #10
Jeg synes lige jeg vil sige at:

Sociaakrobaterne (socialdemokratiet), er nogle idioter når de sælger, det ene firma der giver overskud (Teledanmark), til et stort amerikansfirma, MED monopolretighederne.........(til kablerne)

Og det væreste er at nu er det storeamerikanske firma (vistnok), blevet solgt til et endnu størrere

Og socialakrobaterne har brugt alle pengene til at dække betalingsbalancen....(nu er det jo ikke et politisk forum det her men alligevel)

Jeg synes nu godt at staten kunne have beholdt rettighederne til kablerne, da de jo er en slags monopol, på alle telefon abonnenter, de kunne jo så tage betaling af de firmaer/personer der vil bruge kablerne (selvfølgelig til en pris(høj) hvor staten kan vedligeholde og udbygge nettet, iforhold til hvad firmaerne/folk vil have(prisen kan ligeså godt være meget høj, da vi ellers bare skal betale mere i skat, men hvis vi betaler formeget kan vi jo slippe billigere i skat, (men ikke med den regering))

Jeg synes nu at det var lidt syndt at den Netstrejke ikke blev mere effektiv, men den fik jo lidt medie bevågenhed (eller hvad det nu hedder), men der var jo heller ikke lang forberedelses tid....)
Avatar billede yebzqey Nybegynder
09. juni 1999 - 00:58 #11
Jeg er enig i at monopolet skal brydes. Jeg er også enig i, at der ikke surfer så meget kan bruge et andet abonnement end de der surfer meget, men jeg synes stadig at det er rimeligt at man betaler en pris pr. MB eller minut.
Avatar billede yebzqey Nybegynder
09. juni 1999 - 00:59 #12
a1> Forresten... Er du ATS-fanatiker eller hvad?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
09. juni 1999 - 01:06 #13
yebzqey>> hvad er ATS?

a1>> det er da ingen overralskelse at Soc. Dem. dummer sig :-)
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
09. juni 1999 - 01:08 #14
cyberesben>>At tænke sig

og nej - det er det ikke...
Avatar billede a1a1 Novice
09. juni 1999 - 02:07 #15
yebzeqey>Nej (tror jeg ikke, jeg ved ikke hvad det er)

;)
Avatar billede yebzqey Nybegynder
09. juni 1999 - 13:00 #16
a1> I så fald er det meget godt fundet på, det med socialakrobaterne! (hihi)
Avatar billede a1a1 Novice
09. juni 1999 - 15:37 #17
yebzqey>

Hvad er ATS..?
Avatar billede yebzqey Nybegynder
10. juni 1999 - 21:53 #18
A1> Det er nogle til tider morsomme mennesker der bag på Politikens hovedsektion skriver små vittige indslag... De skriver virkelige historier om, så de lyder ret utrolige. For at ingen skal blive sure laver de om på navnene... F.eks. Socialdemokratiet=Socialakrobaterne, Marco Pantani=Narco Pantani...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. juni 1999 - 00:15 #19
hvem er marco pantani?
Avatar billede yebzqey Nybegynder
11. juni 1999 - 00:40 #20
Cyberesben> En cykelrytter der er anklaget for doping... Cykelløb er sport.. Noget du ikke ved hvad er åbentbart.
Avatar billede mrud Nybegynder
23. maj 2001 - 22:42 #21
Det er muligt at de er billigt i USA, men jeg kender også folk der sidder med en cable eller ADSL forbindelse der ikke leverer halvdelen af hvad den skulle kunne. Man får hvad man betaler for. Regningen skal jo betales et eller andet sted.
Avatar billede kapla Nybegynder
31. maj 2001 - 22:49 #22
Husk at lukke!