Avatar billede newbie06 Nybegynder
05. januar 2002 - 19:13 Der er 6 kommentarer

Hvilket udstyr til optagelse afspilning

Hvis man skal optage/afspille TV på sin computer, hvilke indgange skal grafikkortet så have.
Kan man bare sætte et stik i sin video og så overspille et bånd til computer.

Er der nogen der har nogel gode links til emnet.
Avatar billede outsider Nybegynder
07. januar 2002 - 09:39 #1
Du skal have et grapper kort. Hvis det skal være god kvalitet skal du have et anaglogt videoredigeringskort. Men hvis målet er mpeg video eller divx er det sikkert fint med et tv kort. Det giver dig også direkte tv indgang (så du kan se tv direkte på computeren)
Avatar billede cgleerup Nybegynder
07. januar 2002 - 17:38 #2
Hvis du allerede har et grafikkort med tv in/out så brug bare det - du kan jo altid købe noget andet når du har fået smag for det!

Ellers kan du hvis du har et digitalt camera, investere i et dv-kort og hvis ikke i et almindeligt grapperkort, eller som nævnt et grafikkort med video in/out.

Din maskines perfomance er afgørende for et godt resultat uden en masse, såkaldte dropframes, og uacceptabel kvalitetstab.

Her er det primært harddiske, ram og cpu.

Hvad angår disken er det altid en god idé for at optimere maskinens perfomance, at man har programmer på en disk og gemmer filer samt afvikler disse fra en seperat disk.

Det optimale for diske til video er scsi i raid - men det er en noget dyr løsning og slet ikke nødvendig til hjemmebrug.

Jeg har en gang set videoredigering foretaget på en 500 mhz maskine og det kørte fin, jeg vil dog mene at 256 mb ram er minimum for en god ydelse.

Og ja, så kan du overspille fra et bånd og til din computer.

Hvis du skriver hvilken computer du har kan vi nok anbefale et par kort!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
08. januar 2002 - 11:59 #3
Avatar billede cgleerup Nybegynder
08. januar 2002 - 12:01 #4
og så stødte jeg lige på den her, JEG VED IKKE HVAD DET ER!

http://www.fynsgade.dk/digital/andet.html
Avatar billede cgleerup Nybegynder
05. februar 2002 - 14:08 #5
Har du fået svar nok???
Avatar billede cgleerup Nybegynder
07. februar 2002 - 10:48 #6
Halooo