Avatar billede Hitman Praktikant
03. januar 2002 - 19:08 Der er 37 kommentarer og
7 løsninger

Hvilket anti-virus program skal jeg anskaffe mig ???

Hej eksperter :o)

Jeg har efterhånden haft min computer temmelig lang tid, og har også været på nettet i meget lang tid, og jeg har aldrig haft et anti-virus program eller fået den scannet for virus.
Nå, jeg syntes at min computer har opført sig underligt i det sidste stykke tid. Jeg søgte derfor efeter et sted hvor man kunne kontrollere sim computer for virus. Jeg fandt et gammel spm fra eksperten, hvori der var en der anbefalede et sted man kunne det. ( http://www.eksperten.dk/spm/142941 )
Nå, programmet fandt følgende virus: Joke Flipped , Joke Flipped , JS Nimda.A , JS Seeker.A2 , PE Nimda.A-0 , PE Nimda.A-0 , Joke 32
Hmm, nå er der nogen der ved om de er slemme og hvad de gør ???

Nu er jeg godt træt af de forbandede virus, så jeg vil spørge alle jer her på eksperten, om hvilket anti-virus program i syntes at der er det bedste, og hvilket program i ville råde mig til at købe.

Puha....Jeg håber ikke at jeg lød alt for forvirrende :o)

Håber i kan hjælpe

Mvh
xxxHitmanxxx
Avatar billede mckim Nybegynder
03. januar 2002 - 19:10 #1
Jeg vil anbefale dig PC-cillin 2000 se mere på http://www.antivirus.com/pc-cillin/
Avatar billede mckim Nybegynder
03. januar 2002 - 19:10 #2
Avatar billede djm33 Nybegynder
03. januar 2002 - 19:12 #3
Efter større erfaringer, kan jeg kun anbefale Kaspersky

Flere tests viser også at det er det bedste.

Du kan hente det her:
http://www.kaspersky-antivirus.dk/
Avatar billede hells_bells Nybegynder
03. januar 2002 - 19:13 #4
Avatar billede Hitman Praktikant
03. januar 2002 - 19:14 #5
mckim >>> Hejsa !!!
Øhh, er det en fuld version af programmet, og opdatere det sig selv, så det kender de nyeste virus ????
Forresten, hvad syntes i om Norton Anti-virus, er det et godt program at bruge ??? er det pengene værd ???
Mvh
xxxHitmanxxx
Avatar billede yeti Nybegynder
03. januar 2002 - 19:14 #6
Jeg foretrækker selv AntiVir, der gratis kan hentes på www.free-av.com Hvis du vil købe et program, er Norton Antivirus et rigtigt godt bud.

Tjek evt. også www.safe2day.dk hvor du kan tilmelde dig et nyhedsbrev, der handler om sikkerhed. Det giver et meget godt billede af, hvad der rør sig af skumle vira.

//Yeti
Avatar billede mckim Nybegynder
03. januar 2002 - 19:15 #7
PÅ jubii anbefaler de også Panda.
http://antivirus.jubii.dk
Avatar billede hells_bells Nybegynder
03. januar 2002 - 19:15 #8
www.norton.com
virker perfekt og snupper aaaaaaaaaaaalt. :o)
Avatar billede hells_bells Nybegynder
03. januar 2002 - 19:16 #9
Panda sucks :o(
Avatar billede mckim Nybegynder
03. januar 2002 - 19:16 #10
xxxhitmanxxx > Jeg mener det er en fuld version. Og den opdaterer selv dagligt.
Avatar billede yeti Nybegynder
03. januar 2002 - 19:16 #11
Hvis du vil læse om de enkelte vira, kan du gøre det på www.mcafee.com

//Yeti
Avatar billede freekyzone Nybegynder
03. januar 2002 - 19:17 #12
Norton Antivirus kan du boote din computer med, og denvej få din pc til at køre optimalt igen. Derved har du en god chance for du ikke behøver formateri din computer, for at den bliver \"clean\" for virus....

Nortion Antivirus....
Avatar billede Hitman Praktikant
03. januar 2002 - 19:17 #13
Hmmm....først vil jeg lige takke for de hurtige svar.
Jeg har overvejet at købe Norton Anti-virus.
Mine spørgsmål er så:
1. Vil i mene at jeg er godt kørende med det ???
2. Kender i nogle ulemper ved at bruge Norton??
3. Kender i nogle fordele ved at bruge Norton ??
Avatar billede mckim Nybegynder
03. januar 2002 - 19:19 #14
Min internet-forbindelse blev fuck..... langsom pga. Norton Antivirus!
Avatar billede jonaswibert Nybegynder
03. januar 2002 - 19:20 #15
Norton Antivirus er det bedste antivirus program du kan få. Det er det jeg altid har fået og det virker perfekt.
Avatar billede yeti Nybegynder
03. januar 2002 - 19:20 #16
Jeg har et par gange oplevet problemer med Norton - sådan at forstå at mit system blev ustabilt. Retfærdigvis skal det siges at jeg i perioder også har haft norton kørende uden problemer.
Avatar billede jonaswibert Nybegynder
03. januar 2002 - 19:22 #17
Den eneste ulempe er at man skal betale for at få lov til at opdatere efter et år.
Avatar billede mckim Nybegynder
03. januar 2002 - 19:25 #18
Det slipper du for med pc-cillin. Der får du udleveret en kode, som du så bruger år efter år :)
Avatar billede Hitman Praktikant
03. januar 2002 - 19:25 #19
Hmmm, det er godt nok svært det her :o(
Jeg ved ikke rigtigt hvorfor, men jeg tror nu nok at jeg helst vil bruge Norton, men jeg er heller ikke intreserret i at min internet forbindelse blive langsom, (jeg har stofanet), og heller ikke at mit system blive ustabilt.....Hmmm...MEN syntes i jeg dummer mig ved atr købe Norton ???

Er Norton forresten nem at bruge ???
Ved i hvor meget Norton fylder ???

xxxHitmanxxx
Avatar billede Hitman Praktikant
03. januar 2002 - 19:27 #20
jonaswibert >>> ved du hvor meget det koster at kunne opdatere igen efter et år ???

xxxHitmanxxx
Avatar billede mckim Nybegynder
03. januar 2002 - 19:27 #21
Jeg tror da nok Norton retfærdiggører et køb. Men jeg er lidt betænksom overfor Norton
Avatar billede djm33 Nybegynder
03. januar 2002 - 19:30 #22
TIL ALLE: Norton: Okay det er kan måske finde virusser... hmm... men ikke alle. Det slower end computer for vildt... og så kører det lamt. Det gælder både 2000 og 2001...
McAFee: hmm... det virker ikke særlig godt. Selvom der er mange der siger det... så gør det ikke. nej... kaspersky det virker. Det kræver intet. Og så opdatere det sig selv... ligesom alle andre virus programmer gør... eller burde gør.
Avatar billede yeti Nybegynder
03. januar 2002 - 19:32 #23
En anden mulighed er at kombinere en af online scannerne med en af de gratis scannere. Jeg har endnu ikke oplevet sikkerheds-breach (sikkerhedsbrud - hmm det lyder ikke for godt). Derfor har jeg ikke travlt med at komme ud at bruge penge på fx Norton.
Avatar billede jonaswibert Nybegynder
03. januar 2002 - 19:32 #24
Jeg har lige set efter prisen det er 9,95 US dollars men jeg kunne ikke lige finde den danske pris.
Avatar billede jonaswibert Nybegynder
03. januar 2002 - 19:35 #25
Den danske pris er ikke tilgængelig i øjeblikket fordi den danske server er nede.
Avatar billede Hitman Praktikant
03. januar 2002 - 19:35 #26
Hmmmmmm....ok...Hvad med kaspersky ???
Er det nemt at bruge ???
Hvordan opdatere man programmet???
Nogle ulemper ved det ???
Avatar billede jonaswibert Nybegynder
03. januar 2002 - 19:36 #27
Det lyder desværre ikke så godt for Norton, men jeg mener stadig at Norton er det bedste.
Avatar billede djm33 Nybegynder
03. januar 2002 - 19:40 #28
Kaspersky. Installerer det. Så passer det sig selv. Jeg har valgt at slå ugentlig scanning fra. Ellers opdatere den selv (helt automatisk) hver dag klokken 19.30. Som standard.
Det kræver ingen resourcer... i forhold til Norton m.m.
Det er totalt nemt at fjerne virusser \"hviderusser\" med.
Avatar billede Hitman Praktikant
03. januar 2002 - 19:45 #29
Uhmmmmm..jeg prøver lige kaspersky.....
Hmm...lol...Nu er problemet så at uddele point, jeh syntes nemlig at i alle har været utrolig flinke, og har været til stor hjælp :o)
Nogen forslag til uddeling af point ???
Avatar billede rickypriv Nybegynder
03. januar 2002 - 19:46 #30
Jeg har forhørt mig hos flere forskellige Konsulenter ang. Antivirus ..

Norton:
Fordel: Nem at bruge - og informativ hjemmeside vdr. vira-forklaringer.
Ulempe: Fanger ikke alle vira - updates for sjældent. (personlig erfaring)

Kører dog selv med norton, men overvejer at skifte fordi et online-scan hos PC-cilin fangede 2 (!!) trojanske heste!

Panda:
Fordel: Virus specialister - opdateres _dagligt_ og fanger ALT!
Ulempe: Tung - når vi taler netværk ..!

PC-cilin:
Fordel: Én gang registreret - altid registreret!
Ulempe: Trælse \"splash-screens\" ved email, internet og office!

Det var lige de programmer jeg kender
Avatar billede jonaswibert Nybegynder
03. januar 2002 - 19:47 #31
Næhh!!!
Avatar billede djm33 Nybegynder
03. januar 2002 - 19:49 #32
Uddeling Af Point: Du deler bare ud som du nu mener folk har fortjent... hmm... det havde du sikker også regnet med at gøre.
Avatar billede Hitman Praktikant
03. januar 2002 - 19:52 #33
djm33 >>> jeg har lige været inde på Kaspersky\'s hjemmeside, og det er en version der virker i 30 dage, meeen det er da også ok...det er jo trodsalt gratis :o)
Avatar billede djm33 Nybegynder
03. januar 2002 - 19:57 #34
xxxhitmanxxx: Ja det er OK. Og så koster det ikke mere end 159kr. for en lite version. Hvis du vil registreres. Jeg mener at det er alle pengene værd.
Avatar billede yeti Nybegynder
03. januar 2002 - 19:58 #35
AntiVir på www.free-av.com er freeware!
Avatar billede rickypriv Nybegynder
03. januar 2002 - 19:58 #36
Norton: 53,37 EUR = ca. 400 kr
Panda:    $ 24.95 = ca. 210 kr
PC-cilin: $ 29.95 = ca. 250 kr

Priserne er taget fra deres egne hjemmesider .. så du skal tage højde for forsendelse .. :)
Avatar billede hells_bells Nybegynder
03. januar 2002 - 20:02 #37
Endnu engang. Tag norton, det har aldrig sløvet min pc eller lavet lort i den.  :o)
Avatar billede Hitman Praktikant
03. januar 2002 - 20:07 #38
Jeg har valgt at fordele dem lige, da jeg syntes i alle har bidraget med noget godt, jeg takker for jeres tid, det har været en fornøjelse at snakke med jer :o)

Nu vil jeg lige prøve Kaspersky og se om den vil fjerne de vira der er blevet fundet på min com :o)

jeg er evt. tilbage nåt jeg har prøvet...
Håber i er tilfredse med point.
Mvh
xxxHitmanxxx
Avatar billede hells_bells Nybegynder
03. januar 2002 - 20:09 #39
Yepper jeg takker for points :o)
Avatar billede tumben Novice
03. januar 2002 - 20:11 #40
Avatar billede djm33 Nybegynder
03. januar 2002 - 20:11 #41
cool dude... THX
Avatar billede yeti Nybegynder
03. januar 2002 - 20:12 #42
Takker *bukker dybt*
Avatar billede rickypriv Nybegynder
03. januar 2002 - 20:30 #43
Håber du kommer af med din virus!

Takker for point :)

www.adminconsult.dk
Avatar billede tastatur Nybegynder
03. januar 2004 - 21:46 #44
Jeg kører Kaspersky på XP, og det kører mildest talt ikke særlig godt. Den går tit ind og låser. Nogen der kender det problem (og evt en løsning) ? :)

Mvh Tastatur