Avatar billede tumben Novice
31. december 2001 - 02:01 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

webcam på min HP _ hvordan ??

Hej
Jeg overvejer at få sat et webcam op på min hjemmeside.....men hvordan gør man overhovedet det...??..og hvad skal jeg købe

mht til køb af camera så :
1) det skal være en god kvalitet
2)det skal være så live så muligt
3) ALT det software der skal bruges skal være med i pakken.
4) det skal være win 2000 kompatibelt

..skal min hp understøtte noget specielt..for at det virker...og hvad med min forbindelse..skal det være noget specielt ??

jeg har win 2000 og tdcadsl 512/128 bredbånd (siememsexpresslink adslmodem)

sig noget klogt
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
31. december 2001 - 02:05 #1
Du akn læse hvorn du sætter det op i din manual som du får med din pakke med dit webcame! :)
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
31. december 2001 - 02:05 #2
akn=kan
Avatar billede tumben Novice
31. december 2001 - 02:08 #3
jo tak såmænd..men jeg havde håbet på at nogen kunne anbefale noget..og sige noget om krav til forbindelse..og lign
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
31. december 2001 - 02:09 #4
Jeg vil sige at din 512/128 bredbånd  er fint nok hvis du vil have dit webcame ud påå en hp.
Avatar billede tumben Novice
31. december 2001 - 02:14 #5
det er jo kun 128 upstream..er det nok til live ??
Avatar billede tumben Novice
31. december 2001 - 02:15 #6
..og hvad for et camera ???
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
31. december 2001 - 02:15 #7
Nej d r sQ godt nok... for den tager jo 128 kb/bit i sec pr billedet og det er sq ok!! :)
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
31. december 2001 - 02:17 #8
Hvis du vil købe et webcame skal du købe Logitech men Creative er også godt!!
Men hvis du går eftfer den bedste opløsning i et webcame skal du købe Philips :0)
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
31. december 2001 - 02:17 #9
Hvis du vil købe et webcame skal du købe Logitech men Creative er også godt!!
Men hvis du går eftfer den bedste opløsning i et webcame skal du købe Philips :0)
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
31. december 2001 - 02:20 #10
JEG håber at det var svar nok på dine spørgsmål elelr var der mere du vil vide?
Avatar billede tumben Novice
31. december 2001 - 02:24 #11
..lader det stå åbent..godnat
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
31. december 2001 - 03:34 #12
Hvis det skal være et live signal, så vil det belaste din forbindelse under alle omstændigheder...

Softwaremæssigt er der 2 gode løsninger:

1.) Windows Media Encoder
Gratis software fra Microsoft - BigBrother brugte bl.a. dette software.

Her kan du vælge opløsning og hastighed - men hver bruger der kigger æder af din uploadhastighed.

2.)WebCam32

Dette software koster - tilgengæld kan det fungere som et almindeligt, gammeldags webcam - altså f.eks et nyt billede hver 5. sekund.

WebCam32 kan også streame et livesignal - men igen æder hver bruger noget af din uploadhastighed.

---

Generelt vil jeg anbefale dig at bruge Windows Media Encoder - Dette er fuldt ud kompatibelt med Windows 2000, samt at de fleste brugere ligger inde med Microsofts Windows Media Player, som er nødvendig for at kunne se signalet...

Streaming kræver en nogenlunde god computer - Fra omkring 500 Mhz 256 Mb RAM og opad :-)

---

Rent kameramæssigt vil jeg anbefale dig at holde dig væk fra LogiTech - Disse kameraer laver nogen fantastisk gode billeder - sålænge der er lys nok... De er ikke så lysfølsomme - Jeg er selv den bitre ejer af 4 forskellige Logitechs ;-)

Fra mange af dem som jeg omgås (andre kameraejere) har jeg ladet mig fortælle, at Phillips er dem, som laver de mest lysfølsomme kameraer...

Windows Media Encoder:
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/

WebCam32 $39.95:
http://www.surveyor.com/index_webcam32.html

---

Held og lykke *GG*
Avatar billede pft Nybegynder
31. december 2001 - 03:44 #13
Avatar billede annikadk Nybegynder
31. december 2001 - 09:19 #14
jeg vil anbefale Philips Toucam Pro evt.
Min opfattelse er at dens billedkvalitet er noget bedre end dem jeg har set fra Logitech (som dog ikke er de nyeste versioner skal det så siges til deres forsvar).
Avatar billede tumben Novice
09. marts 2002 - 00:03 #15
er gået lidt død..venter til jeg får mere tid..men mange tak for indlæg..
Avatar billede tumben Novice
23. april 2002 - 22:39 #16
nææ har såmænd fundet ud af det.. bruger gratisprogrammet på http://www.visiongs.de/  og composite indgangen på mit AVer media TV kort..og så min gamle sure analoge camcorder....vupti ..så kører der livewebcam (HTTPserver) ...og så har det ikke kostet en krone :-)

Tak for hjælpen