Avatar billede nomiz Nybegynder
22. december 2001 - 11:44 Der er 5 kommentarer

webserver ?

Jeg har Windows XP pro. på dansk, men hvilken http-server skal jeg bruge til det ? Da jeg kørte Windows 98 brugte jeg PWS, men jeg har hørt at der findes noget bedre til Windows NT, 2000 og XP. Det skal understøtte php.

- Simon
Avatar billede cyberdude Nybegynder
22. december 2001 - 11:47 #1
Download apache fra www.apache.org
derefter php fra www.php.net
og evt. også mysql fra www.mysql.org
Avatar billede hojben Novice
22. december 2001 - 11:48 #2
Er der ikke IIS i pro\'en ? Det kørte jeg da ellers med ;) php\'en installeres bagefter.
Avatar billede cyberdude Nybegynder
22. december 2001 - 11:49 #3
ved at vælge apache slipper du for hele tiden at skulle instalere div. sikkerheds patches i IIS (som microsoft\'s web server hedder til 2000/xp) som stadig bliver brudt og fundet nye hulle i den så der er adgang for hackere.....
Disse problemer har apache ikke
Avatar billede hojben Novice
22. december 2001 - 11:51 #4
SÅ mange huller er der heller ikke i IIS.. en SP i ny og næ redder dagen for selv den kedeligste IIS mand ;)
Avatar billede thomasledet Nybegynder
28. december 2001 - 15:40 #5
vil du køre asp (med vb) er IIS den eneste løsning... der er lavet flere ting til apache, der skulle kunne give asp (fx chiliasp), men det er noget møj og kan ikke anbefales...

dog er apache godt (hvis man ikke har tænkt sig at bruge asp) og med php (evt perl) kan man lave alt, hvad hjertet begærer...