Avatar billede toke Nybegynder
22. december 2001 - 10:56 Der er 17 kommentarer

Karakter er noget har

Hver gang man ser oversigten for en kategori på eksperten.dk får man mulighed for at søge i indlæggene. Under søgefeltet står der \"OBS: Et søgeord skal minimum være 4 karakterer langt.\".

Karakter er nogen man har som person eller noget man bliver tildelt som bedømmelse. Character derimod er et engelsk ord, der bl.a. betyder tegn.

But in these moderne tider, I guess it\'s allright to have noget togetherblanding af the sprog?
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
22. december 2001 - 10:57 #1
yes it er...
Avatar billede sajbar Nybegynder
22. december 2001 - 10:59 #2
the julekalender regler =)
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
22. december 2001 - 11:00 #3
heh
Avatar billede nuki Nybegynder
22. december 2001 - 11:01 #4
Det er sgu svagt de har smidt undertekster på i år :-(
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
22. december 2001 - 11:04 #5
nuki>

de er da ok stråstreg knaldhamrende
Avatar billede nuki Nybegynder
22. december 2001 - 11:05 #6
Nej det ødelægge hele det sjove ved det bare fordi der er nogen der ikke kan forstå JYSK/JYDSK nævner ingen navne
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
22. december 2001 - 11:06 #7
nuki>

yes yes... I think på de døve...
Avatar billede nuki Nybegynder
22. december 2001 - 11:07 #8
No No I tror it is Københavnererererererererere
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
22. december 2001 - 11:08 #9
ja det bare dejlig
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
22. december 2001 - 11:10 #10
Im from Århus, men thinks that det er godt that the københavners also can see some good jydsk humor...

this was a good one, maby we can use it in another afsnit?
Avatar billede nuki Nybegynder
22. december 2001 - 11:12 #11
Yes yes Gynter but think you a littel about
Avatar billede stigc Nybegynder
22. december 2001 - 11:15 #12
og hvor smart er det at have en søgemaskine med minimum 4 tegn, når man sørger i it forum :) Søg lige på:

EDO RAM PC MAC MB bit c++ VB ASP do mm.
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
22. december 2001 - 11:19 #13
stigc..

har et selvstændigt forum --> ASP, Visual basic, Mac osv...

EDO RAM ..mere end 4 tegn.

PC... det er der nok ikke nogen der gider at skrive for så får de nok 10.000 henvisninger.

osv.. det kan finde alt med 4 tegn.. og hvis du kun skrev to ville der gå 100 år med at lede i databasen.. derfor er 4 tegn ok.
Avatar billede nuki Nybegynder
22. december 2001 - 11:19 #14
og php jps
Avatar billede stigc Nybegynder
22. december 2001 - 11:29 #15
startfirma.dk  >> Det var eksmepler, der findes i 100 vis af søgeord man ikke kan søge på pga af den grænse. F.eks: ADO eller ATL

Jeg tror ikke at \"EDO RAM\" er mere end fire tegn. Det gælder for hvert ord. Men kan man overhoved søge med ekspertens søge maskine mere? Jeg kan kun søge med google.
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
22. december 2001 - 12:04 #16
Jeg bruger den aldrig...synes aldrig den finder hvad jeg leder efter...men det er ikke pga 4 tegn jeg ikke bruger den...

Det ser ud til at de har koblet det sammen med google...
Avatar billede prodic Mester
22. december 2001 - 14:59 #17
Hvis man efter man har refreshet en side, søger internt på E. så virker den faktisk ganske udemærket sålænge at ordene er over 3 karakterer.

Bruger man Google, så får man kun resultater af den gamle ubrugelige slags.

Det med de 4 karakterer har noget at gøre med mySQL\'s opbygning(so I\'ve been told) - og det skulle man umiddelbart ikke kunne ændre på hvis systemet først er sat op sådan.
Too bad.